Avatar billede sjanten22 Nybegynder
14. april 2009 - 23:42 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Vil optage fra PC til dvd optager.

Håber det er rigtige sted jeg spørger.
Jeg vil gerne optage mit spil ingame. Altså lave en frag/playstyle film. Der blev lavet en genial fragmovie i tidernes morgen i BF2, http://video.google.com/videoplay?docid=3141520992601241877 Efter sigende har de brugt en dvd optager. Dvs de har spillet uden af bruge skod programmet fraps som sluger meget af din comp. jeg har selv et inno 3d 7950 gt med 2 HDTV udgange. jeg har connectet en til PC monitor og en til mit fladskærms tv. Jeg har så en dvd recorder. Den har jeg forbundet til TVet. Men kan ikke finde kilden, altså den kanal hvor PC billedet vises. Den kan finde alm. tv kanaler og 2 andre kilder som viser intet signal.. er der nogen kloge hoveder derude der kan fortælle mig hvad jeg burde gøre..  I bund og grund det jeg vil er at Optage min næste kamp fra min PC uden at bruge programmer som bruger af min computer resourcer..
Avatar billede CCodam Nybegynder
15. april 2009 - 01:48 #1
Du kan ikke finde din PC, som en kanal på den måde du beskriver, da den slet ikke blir sendt videre i fjernsynet...

Det er muligt du kan bruge din s-video udgang på grafikkortet og hen til DVD recorderen, det kommer dog an på hvad denne har af Inputs??

Du skal dog være opmærksom, at dette på ingen måde vil give et ret godt resultat, da opløsningen kun vil være på 720x576 og en tvivlsom billedekvalitet :/

Du kan dog derimod bruge Battlefields egen måde at optage demoer på. Når du søger efter servere, så husk at filtrer for dem der BattleRecorder enabled.

Efter et spillet map, gå ind i Cummunity Tappen (i menuen) og under BattleRecorder, find demoen af det du lige har spillet, marker den og tryk Download.
Se evt. denne video totoruial om det ovennævnte:
http://www.xfire.com/video/60d05/

Og denne toturial for at lave din Battlefield demo fil om til en .avi fil:
http://www.tma.dk/bfmovie/Default.asp

Du må endelig skrive, hvis du har spørgsmål til overstående, eller løsningen ikke kan bruges i dit tilfælde...
Avatar billede sjanten22 Nybegynder
15. april 2009 - 11:42 #2
Kvaliteten er rimelig vigtig. Jeg vil gerne optage delvis fra outer view som i demoerne og indefra 1st person. Har selv prøvet s-videa for lang tid siden. Er der ingen andre måder?
Avatar billede SteWe Nybegynder
15. april 2009 - 17:26 #3
Som CCodam skriver kan du aldrig få højere opløsning end 720x576 hvis du bruger din (ikke HD) DVD-optager. Desuden er der et lille tab i selve det analoge kabel. Hvis du alligevel vil prøve giver jeg ham ret i det hedder: PC -> DVD -> TV og ikke fra PC -> TV -> DVD.
Der er yderligere en ulempe ved at optage på DVD først, nemlig at VOB/Mpeg2 filer er noget hø at redigere i, du er næsten nødt til at konvertere dem til et mere medgørligt format hvilket igen medfører tab.

Det vil sige du får et bedre resultat selv hvis du nøjes med at spille i 800x600 og bruger Fraps, mon ikke din PC kan klare det i så lav opløsning, måske også lidt højere. Husk på selve videoen normalt ikke behøver være mere end 25fps, selvom det virker som lidt i spillesammenhæng.

Ellers ser jeg ingen anden løsning end at skaffe en BD eller HD-DVD optager med HDMI/DVI indgang - men det er igen ikke helt let at redigere i. Kender dog ikke BattleRecorder funktionen, prøv den af.
Avatar billede sjanten22 Nybegynder
19. april 2009 - 13:10 #4
okay så det jeg skal er at forbinde Min pc med DVD recorderen med et S-video kabel. Så eller bare forbinde scart fra dvd til tv?

Min problem indtil videre er at min DVD ikke vil finde kilden hvor min s-video kører. jeg kan godt på TVet se mit skrivebord og hvad jeg spiller osv..
Avatar billede CCodam Nybegynder
19. april 2009 - 13:19 #5
Du blir nød til at forbinde din computer direkte til din DVD recorder, du kan ikke forbinde denne via dit TV
Avatar billede sjanten22 Nybegynder
19. april 2009 - 13:53 #6
okay. Jeg har nu forbundet min PC med DVD recordere med S-videokabel. Så skal jeg forbinde min DVD recorder med mit TV så jeg kan optage fra det S-video signal.. Problem et nu at skærmen hopper og danser..:-( btw fra DVD recorder er den forbundet med video kabel..
Avatar billede sjanten22 Nybegynder
19. april 2009 - 14:02 #7
okay jeg fatter intet nu. intet signal.. Mit Recorder har 3 linier. Linie 1 er scart. Linie 2 har S-video udgang og video+audio udgang. mit LCD TV har scart 1. scart 2/video/s-video. så har jeg AV in/s-video in. har selvf også HDMI osv. men nævner bare de relevante
Avatar billede CCodam Nybegynder
19. april 2009 - 14:08 #8
Du sætter s-video kablet mellem computer og DVD-recorder, og så sætter du DVD-recorderen til fjernsynet ved hjælp af Scart/HDMI hvad du nu plejer?

Men som sagt, blir det ikke nogen køn kvalitet, og jeg vil råde dig til at bruge nogen af de andre løsninger...
Avatar billede sjanten22 Nybegynder
19. april 2009 - 14:14 #9
Jeg kan ikke finde mit coputer signal.. på TVet..
Avatar billede sjanten22 Nybegynder
19. april 2009 - 14:19 #10
Det er sgu mærkeligt. Men jeg kan uden problemer sætte PC med TV med S-vidoe kabel. Forstår ikke hvorfor jeg så ikke baer burde kunne forbinde TV med Recorderen og så der kan se mit PC signal osv..
Avatar billede sjanten22 Nybegynder
01. maj 2009 - 09:04 #11
Nå men jeg kan da optage med svideo nu uden problemer. Kvalien er til at leve med. tak for hjælpen!
Hvordan kan jeg dele pointene ud ?
Avatar billede sjanten22 Nybegynder
10. september 2010 - 21:19 #12
Problemet løst