Avatar billede jowii Nybegynder
09. april 2009 - 12:18 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

DVD menu med pdf-filer

Hej,

Jeg er på udkig efter et program, hvor jeg kan lave DVD menuer. Menuknapperne i menuen skal dog ikke henvise til videoer eller billeder, men tværtimod til
1. pdf-fil
2. mappe med backup-filer.

Jeg har selv de DVD programmer der følger med vista, der ligger i mappen "roxio". Som så mange andre DVD-menu programmer, er det her kun muligt at lave menuknapper, hvis de henviser til videoer eller billeder.

Findes der et gratis program, hvormed menuknapper til pdf-filer mv. kan lade sig gøre? Eller er det muligt på nogen måde selv at kode i allerede eksisterende menuprogrammer...?

På forhånd tak.

Mvh. Jowii
Avatar billede SteWe Nybegynder
09. april 2009 - 12:47 #1
Jeg kan bestemt ikke forestille mig der findes et sådant program. Jeg laver TV til dagligt og er aldrig stødt på det. En video-DVD består hovedsageligt af VOB-filer der indeholder mpeg2 kodet materiale, altså video. Der findes ikke nogen DVD-afspiller der kan læse PDF-filer så det giver ingen mening at lave en DVD på den måde.
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2009 - 12:52 #2
Du kan jo eksempelvis lave en autorun (inf fil) som henviser til en simpel HTML menu. Der findes også (ikke gratis)software: http://www.super-dvd-creator.com-http.com/create-dvd-menu.html
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2009 - 12:55 #3
Han vil jo tilsyneladende lave en data- DVD til brug på PC'en.
Avatar billede SteWe Nybegynder
09. april 2009 - 13:03 #4
Det kan du have ret i kmjdk, måske jeg tog spørgsmålet for bogstaveligt, for så hedder det vel ikke en DVD-menu.. Under alle omstændigheder ville jeg blot gøre det klart at skiven ikke vil kunne bruges på en DVD-afspiller.
Avatar billede jowii Nybegynder
10. april 2009 - 13:31 #5
Hej igen,

Tak for svar. Ja jeg mente en data-DVD til brug på pc. Beklager den ærgelige formulerig Stewe.

Jeg har set det ikke gratis software (super-dvd-creator), men går self efter noget gratis.

Jeg kendte også til din omtale løsning med at henvise til en simpel html-menu, men ved endnu ikke med sikkerhed hvordan dette kan lade sig gøre. Det ser ud til, der ikke er så mange andre løsninger, så jeg må forsøge med henvisningen til en html side. Du er meget velkommen til at henvise til den side, der bedst beskriver fremgangsmåden.

Havde også stærkt på fornemmelsen, at det ikke kunne lade sig gøre med en data-dvd menu. I kan dele pointsne som tak for hjælpen.

Mvh. Jowii