Avatar billede poulsgaard Praktikant
08. april 2009 - 22:00 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

lave import script fra MSSQL 2000

Hej Eksperter.

Jeg håber at der i MSSQL 2000 er en funktion ligende den i mySQL, hvor man kan exportere databasens struktur og data til en script fil. (med komplette create og insert sætninger).

Jeg har fundet funktionen i enterprise manager'en til at exportere database strukturen, men mangler fortsat alle data.

Data skal altå ekporteres til en txt fil, direkte i det format jeg kan kopiere ind i query analyzer'en for at indsætte dem igen.

Kan nogle guide mig i den rette retning?
Avatar billede Syska Mester
08. april 2009 - 22:30 #1
Avatar billede Syska Mester
08. april 2009 - 22:32 #2
Tror ikke der findes noget tool fra MS ... udover hvis det skal direkte over i en anden database ...

Men ... overstående lyder lidt som om det er hvad du søger.

// oUT
Avatar billede arne_v Ekspert
09. april 2009 - 02:19 #3
Jeg vil tro at DTS kan eksportere til en CSV.
Avatar billede Syska Mester
09. april 2009 - 03:40 #4
Ja, men han vil have komplete inserts ... og det kan DTS så vidt jeg kan huske ikke ...
Avatar billede arne_v Ekspert
09. april 2009 - 04:02 #5
Nej - den genererer ikke INSERT, men den kan importere og eksportere data.
Avatar billede Syska Mester
09. april 2009 - 12:04 #6
korrekt, men lød mere som et specifikt krav at det skulle være inserts han ville have.

Men nu får vi at se når han kommer online igen :-)
Avatar billede poulsgaard Praktikant
09. april 2009 - 16:30 #7
Hej alle,

Korrekt, det skulle være inserts.

Ved at omskrive lidt i proceduren fik jeg også en del af det jeg ville have, nemlig alle tabeller, og ikke kun een af gangen.

Jeg mangler fortsat strukturen af datebasen.

Smid et svar, så har du i hvert fald tjent 50 %.

Poulsgaard
Avatar billede poulsgaard Praktikant
09. april 2009 - 16:30 #8
Ups, havde skrevet at jeg kun manglede data, så opgaven *ER* jo 100% løst.;-)
Avatar billede Syska Mester
09. april 2009 - 18:57 #9
så kommer der et svar, hvis det var mit du brugte :-)

// ouT
Avatar billede Syska Mester
09. april 2009 - 18:57 #10
bahh, skulle være et svar.
Avatar billede poulsgaard Praktikant
09. april 2009 - 19:01 #11
Ja, med den formulering så har du fortjent dem.

Det ville være rart med en ligende løsning til database strukturen....
;-)