Avatar billede rightpeople Nybegynder
08. april 2009 - 14:45 Der er 5 kommentarer

Tekstsøgning i mange dokumenter

Kære eksperter

I min virksomhed gemmer vi alle relevante CV'er (typisk Word eller PDF filer) i en mappe på et shared drive.

En af de måder vi bruger til at lede efter bestemte personer, er at foretage en søgning på teksten i dokumenterne i denne mappe (på et lokalt drev). I øjeblikket bruger vi et program ved navn "Super Text Search", som vi har betalt et lille beløb for.

Problemet er, at der efterhånden er en så stor mængde af dokumenter, at det går langsomt at lave en søgning med dette program.

Jeg vil derfor høre, om der er nogle der kender til en smart løsning på dette. Det vigtige er altså, at vi kan søge i de ord, der er i dokumenterne (typisk Word og PDF). Super Text search fungerer rigtigt godt rent funktionelt, fordi det giver et overblik over hvor mange gange et ord optræder i et dokument og desuden kan man med det samme åbne dokumentet.

Problemet er at det går for langsomt.

Er der nogen der har et godt løsningsforslag?

På forhånd tak.
Avatar billede steffansp Nybegynder
08. april 2009 - 14:50 #1
Altså nu ved jeg at vista har en funktion hvor den indexserer alle filer i en given mappe og så kan man ellers søge efter dem. Er også kommet til xp og findes desuden i googe dekstop(?).
Denne søgning er rimelig hurtig, men ved ikke om det kunne være et alternativ?
Avatar billede doktoren001 Juniormester
08. april 2009 - 14:58 #2
Selv om dette ikke er et direkte svar til dit spørgsmål, vil jeg lige komme med et bud alligevel. Var det ikke en mulighed at lave en simpel database, hvor i kunne taste nogle nøgleord ind til hver ansøgning for derefter at kunne søge efter den.
Avatar billede falster Ekspert
08. april 2009 - 18:02 #3
Den her portugiser er rimelig imponerende til pdf. Specielt, hvis man også bruger alle de andre datafelter i en pdf.

Men jeg har aldrig prøvet den til rigtig mange pdf'er:

http://rttsoftware.com/pdfe.html
Avatar billede doktoren001 Juniormester
09. maj 2011 - 11:09 #4
lukkes
Avatar billede doktoren001 Juniormester
09. maj 2011 - 11:10 #5
hov. sorry. troede det var en tråd jeg havde lavet.