Avatar billede kasseper Nybegynder
07. april 2009 - 10:57 Der er 1 løsning

Scroll til form element, efter submit

Hej

Jeg har en side, hvor man på flere emner, kan lægge en kommentar.
Jeg vil gerne ha det således at når man f.eks. på det nederste, laver en kommentar og submitter, så "hopper" siden ned til den kommentar man lige har lavet, istedet for at stå i toppen.

Siden er lavet med en kommentar form på hvert emne, så man submitter en form, som så reloader siden.

Spørgsmålet er således: Hvordan gør man det?
Avatar billede SebastianN Nybegynder
07. april 2009 - 11:14 #1
Du kan lægge et anchor-tag ud for hvert emne:

<a name="tips"></a>

Når du så har submitted den pågældende formular, redirecter du brugeren til samme side, men med "#tips" sat på i enden af URLen, a la:

http://www.ditsite.dk/dinside.php#tips

Så placerer browseren fokus på dit anchor-tag med navnet tips.