Avatar billede herot Novice
05. april 2009 - 18:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

fejl i outlook 2000

Når jeg vil gemme en indtastning i kalenderen får jeg nu en meddelelse om at der ikke kan gemmes. Det skete pludselig den 1 april uden varsel. Hvis jeg vil opgradere min outlook findes den ikke i offices 2007 home.

Er der nogen der har en god ide
05. april 2009 - 18:56 #1
"...Hvis jeg vil opgradere min outlook findes den ikke i offices 2007 home..." - ikke forstået ?

Generelt - skal vi gætte:
Win98, W2000, XP, Vista, ... , ... ?
(328'end gang jeg må skrive dette!)
Avatar billede herot Novice
05. april 2009 - 19:26 #2
Offices 2007 home & student version (den mest solgte) indeholder ikke outlook. Jeg har prøvet både på en maskine med Vista og en med XP, ved begge styresystemer går det galt
Avatar billede b-and Novice
05. april 2009 - 19:41 #3
Outlook 2002 & 2003
Åben Outlook > Hjælp > Om Microsoft Outlook > Deaktiverede elementer.
Er der nogen der så aktiver dem igen - og se om det har hjulpet.

Er det ikke løsningen så prøv følgende:
Put din Office CD/DVD i drevet og når programmer popper op - så luk det med i det røde kryds oppe i højre hjørne.
Åben så Outlook > tryk på > Hjælp > Find og ret fejl.
Lad den scanne programmet - og efter scanning genstart.
Avatar billede herot Novice
05. april 2009 - 22:26 #4
Min udgave er outlook 2000. Jeg prøvede med >find og ret fejl -men det hjalp ikke. jeg får stadig følgende meddelelse:
"Emnet kan ikke gemmes. Messaging-brugerfladen har returneret en ukendt fejl. Hvis problemet fortsætter, skal du genstarte Outlook"
Avatar billede ptj_11 Forsker
05. april 2009 - 22:57 #5
Prøv at oprette en ny brugerprofil, og se, om problemet stadig eksisterer i den nye profil.
Hvis problemet er forsvundet, så giver svaret sig selv.

/ptj_11
Avatar billede herot Novice
06. april 2009 - 08:47 #6
Umiddelbart ser det ud til at have hjulpet - MEN skal jeg leve med 2 brugerkonto og kan jeg bare kopiere Outlook.pst over til den nye konto eller hvad gør jeg
Avatar billede ptj_11 Forsker
06. april 2009 - 15:37 #7
Nej det behøver du ikke.
Hvis du følger denne vejledning, så er dit problem løst.

1. Opret en ny bruger med administartorrettigheder, og log på denne.
2. Omdøb din brugerprofilmapppådenne position:
c:\Documents and Settings\DIT BRUGERNAVN
3. Opret en ny brugerprofil med dit gamle profilnavn
4. Kopier din pst-fil over i den nye profil på tilsvarende position, hvor du fandt den i den gamle profil, men husk, kun din pst-fil.
Så er du kørende igen.
/ptj_11
Avatar billede herot Novice
06. april 2009 - 22:53 #8
Det går galt når jeg kopierer outlook.pst over - men nu har jeg en blank kalender der virker - så nu skriver jeg emnerne over, det er overkommeligt. Jeg bruger ikke outlook som mailprogram kun kalenderen.
Hvis du skriver et svar skal du få point.
Avatar billede ptj_11 Forsker
07. april 2009 - 15:38 #9
Hvad går galt. Du skal muligvis være logget på som administartor, før du får lov til at overskrive filen. Prøv evt. at omdøbe filen i destinationsmappen, før du koierer den gamle pst-fil over.
/ptj_11
Avatar billede herot Novice
07. april 2009 - 19:06 #10
Den samme fejl optræder når jeg bruger min backup - men jeg er i fuld gang med at skrive ind i den nye kalender uden problemer.
Tak for hjælpen