Avatar billede tombo Nybegynder
04. april 2009 - 13:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Internet Langsomt selvom det er 25mb.

Hej.

Mit problem er at når jeg surfer på nettet så går det utrolig langsomt. Derudover så sker det halv ofte at min browser kommer med følgende meddelelse:
"Forbindelsen til serveren blev nulstillet, mens siden blev indlæst."
Jeg har 25/1mb net så det fejler ikke noget og jeg har kørt speed test som ikke viser nogen fejl.
Altså en af dem man kan finde på nettet.
Derudover har jeg ikke nogen specielle problemer når jeg jeg spiller eller når jeg vil hente noget fra fx min arbejds server.

Jeg køre via netkabel og min router er en wireless Netgear WGR614 v7 model.
Har prøvet at opgradere til sidste nye firmware
V2.0.30
sidste version var V2.0.29

Samt sætte den tilbage til factorysettings.
Men det har desværre ikke hjulpet.
Vi er to stationære computere der er koplet til denne ruter via kabel og begge har problemet.

Håber i kan hjælpe mig med at løse dette problem!.. Det er ved at gå mig på nerverne;)

Ps. umiddelbart er problemet ikke så stort fra en bærbar der er komplet til. Mit internet bliver leveret gennem stofa kabeltv.

Tråden her har været oprettet tidligere men fik ingen respons så prøver igen.
04. april 2009 - 13:28 #1
Generelt - skal vi gætte:
Win98, W2000, XP, Vista, ... , ... ?

(Link til tidl. tråd ?)
Avatar billede tombo Nybegynder
04. april 2009 - 14:06 #2
Her er linket
http://www.eksperten.dk/spm/865214#reply_7334369
Men der står det samme stort set.

Mit styresystem på de to stationære er:
Windows Vista premium 64bit SP1 (fuldt opdateret)
Windows XP Pro SP1 (fuldt opdateret)

De to bærbare som umiddelbart ikke lader til at have surfing problemer køre også enten Vista eller XP.

Sig endelig til hvis jeg skal spytte mere information ud.:) Jo mere jeg kan hjælpe dig/jer med at hjælpe mig desto bedre.
Avatar billede bentzen92 Nybegynder
08. april 2009 - 22:18 #3
Et problem du altid har haft? Eller er det opstået gennem længere tid?

Hvilken browser bruger du? IE? Mozilla?

:)
Avatar billede bentzen92 Nybegynder
08. april 2009 - 22:19 #4
Ups, glem de sidste, fik ikke læst tråden "tidligere" ordentligt.

Men altid haft eller opstået gennem længere tid?
Avatar billede bentzen92 Nybegynder
08. april 2009 - 22:31 #5
Lige for en god ordens skyld.

Forstår på det hele, at det kun er din hastighed på "normal surfing" der er langsom.

Prøv derfor disse programmer.

Registry Booster & Speed up my pc fra Uniblue.

Registry Booster: http://programmer.downloadcentral.dk/?RegistryBooster/Tweaks-Tunes/Diverse/1278

Speed up my pc: http://www.download32.com/speedupmypc-i37196.html

Prøv det og fortæl om det virkede.
Avatar billede bentzen92 Nybegynder
09. april 2009 - 16:17 #6
Og smid evt. også gerne lige en log fra Hijack :)
Avatar billede tombo Nybegynder
10. april 2009 - 12:41 #7
Hey. Mange tak for dine forslag. Er desværre ikke hjemme her i påsken så jeg kan tjekke det men det bliver i hvert fald tjekket så snart jeg er hjemme. :)
God påske.
Avatar billede tombo Nybegynder
03. juli 2009 - 17:59 #8
Jeg har nu prøvet flere forskellige ting for at få det til at virke og så kontaktede jeg stofa endnu en gang og klagede.. de sendte en teknikker som fandt en løs forbindelse i deres boks udenfor hvilket lader til at have løst problemet.
Det undre mig dog stadigt hvorfor de bærbare der kørte på det trådløse ikke lod til at have helt de samme problemer.
Men tak for hjælpen bentzen92 hvis du lægger et svar skal du få de 60 point som tak for indsatsen :)
Og undskyld den lange tid, men stofa har været lidt langsomme om at reagere og så har eksamen lagt oven i.

Well igen mange tak for indsatsen i hvert fald:)
god sommer.
Avatar billede bentzen92 Nybegynder
04. juli 2009 - 09:41 #9
Glad for at du fik løst problemet. Synes også det lyder mystisk, men sådan er det jo nogle gange.

Hvis du en anden gang får brug for hjælp så står folk altid klar til at hjælpe herinde. :)