Avatar billede tombo Nybegynder
04. april 2009 - 13:04 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Vista 64 Fryser og vil ikke vise nogle ting.

Hej
Mit setup er følgende:
Motherboard: Asus M3A
- Nyeste Bios.
CPU: AMD Phenom 9550 Quad-Core Processor.
Ram: Corsair XMS2 Dominator 2 x 2 GB
GFX: ATI: ASUS EAH4850/HTDI(512 MB
- Nyeste driver.
HDD: 2 x Samsung SpinPoint F1 RAID Class HE753LJ (750GB)
- Køre i Raid0
OS: Windows Vista Premium 64bit SP1.
Anitvirus:NOD32 64bit
Firewall:Outpost Firewall

Mit problem er følgende.
Når jeg installere Vista er der lige nu ikke nogen problemer lader det til. Men efterfølgende når jeg så kommer ind og begynder at installere div. drivere samt jeg gerne vil opdatere begynder der at dukke problemer frem.
når jeg har installeret firewall, netdriver, lyddriver, antivirus så går jeg på nettet og vil begynde opdateringerne. Nu begynder de første fejl rigtigt at være tydlige. Maskinen kan finde på at fryse under opdateringerne, dette kan jeg delvist undgå ved at jeg kun tillader en lille mængde opdateringer ad gangen. Men når jeg så skal genstarte lukker den også fint ned men den fryser i opstarts fasen hvor den skal færdiggøre opdateringerne. Nogle gange når jeg starter op stopper den også bare ved en sort skærm.
Det er så nu endelig lykkeds mig at få alle nye opdateringer installeret men nu når jeg så er inde på skrivebordet så f.eks. når jeg højreklikker og siger kør som administrator så bliver den der bjælke "Kør som Administrator..." hængende.. og en opdatering af skrivebordet fjerner det ikke. Nå men næste problem er at når jeg så åbner denne Computer så viser den intet.
Jeg kan godt sætte en USB nøgle til og den der "hvad vil du foretage dig" vindue popper op og så få (langsom) adgang til nøglen.. men kan ikke få adgang til andet.

Jeg har skiftet mine HDD's ud havde nogle andre før men problemet er her stadig.
Det skal siges at jeg tidligere ikke har kørt i Raid0. Men da mit bundkort understøtter det ville jeg prøve det da min computer pludselig gik ned for noget tid siden og jeg derfor måtte lave et nyt install og skaffe nogle nye hdd's da jeg mistænkte en af dem for at være defekt.:(
Tidligere (under de gamle hdd's hvilket også var grunden til at jeg mistænkte dem)kunne vista finde på (ret så ofte) at hænge sig under opstarten (der hvor loading baren køre) og så pludselig blive usigelig langsom Dette kunne jeg fixe ved at slukke ned igen og tage strømmen og tælle til en 10-20 stykker inden jeg sluttede strømmen til igen og så startede op. Nu hænger den sig kun et halv sekundt under opstarten inden den køre videre.. ved dog ikke om dette har nogen betydning men ville lige nævne det under alle omstændigheder:)

Håber en af jer kan hjælpe mig med problemet her.
Tak på forhånd.
MvH En nørd på bargrund.
Avatar billede tombo Nybegynder
04. april 2009 - 13:10 #1
Lavede et Malware scan med følgende program: Malwarebytes Anti-Malware
Og den fandt en i regdatabasen. Nu har jeg fjernet den og efter første genstart har jeg i det mindste nu adgang til denne computer. Men systemet køre stadig ikke optimalt.

Glemte at sige at jeg også havde været inde i MSCONFIG og sat den til at bruge alle 4 kerner under opstart.
Avatar billede tombo Nybegynder
06. december 2012 - 20:30 #2
lukketjava script: void(0);