Avatar billede ataxx Nybegynder
03. april 2009 - 16:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

opbygning af site

Hey

Jeg har længe arbejdet med ASP, har også lavet flere sites.
Jeg er nu igang med at udvikle et større site til en kunde.
Men jeg er kommet lidt i tvivl, jeg bruger ikke et CMS, det hele koder jeg fra bunden.... ved godt det tager længere tid... men jeg kan lide det :)

Mit spørgsmål går på, dette site har en del undersider, hvordan ville I bygge det op, rent kodemæssigt.
Her tænker jeg på om hver underside skal have sin egen asp fil, hvor jeg så bruger includes, eller om jeg skal give hver side et ID eller et unikt navn, og så bruge CASE.

Hvad er nemmest og hvad bruger I
Avatar billede ataxx Nybegynder
04. april 2009 - 22:51 #2
spændende måde at gøre det på...
Det tror jeg da lige jeg vil undersøge.
Så skal man dog have en asp fil til hver underside, hvilket jeg helst ikke ville.... da jeg synes det bliver for uoverskueligt.

/Rune
Avatar billede keysersoze Guru
05. april 2009 - 00:11 #3
det afhænger helt af hvordan du ellers opbygger din kode og hvad der ellers ligger bag - det mest naturlige er selvfølgelig at have tilstrækkelig antal sider til unikke ting - fx en kontaktside, et sitemap, en forside etc - da de jo netop er unikke hvorimod dynamiske ting - fx produktsider og artikler - stadig vil ligge i databasen og blive loaded ud fra et id på én kode-side.

Uanset hvordan du end vender og drejer du skal du have samme mængde kode - og der er ingen fordel ved at have samlet en kæmpe mængde kode i få filer fremfor mindre kode i mange filer.
Avatar billede ataxx Nybegynder
05. april 2009 - 11:38 #4
tak for begrundelsen.... jeg prøver det her..... det skal nok blive godt :)

/Rune