Avatar billede adebayor Nybegynder
01. april 2009 - 18:48 Der er 5 kommentarer

Kan ikke ændre region, når jeg skal se min DVD på bærbar!!!

Hej, jeg skulle se en film i går på min bærbar, men den er sat til region 1, så jeg kunne ikke se filmen, jeg har ikke flere "forsøg" tilbage til at skifte region, hvordan ændrer jeg det?
Avatar billede hottadpole Nybegynder
01. april 2009 - 18:55 #1
Du kan forsøgvis hente DVDShrink (kan Googles) og lave en kopi enten uden regionslås eller i den region du sidder fast i. Så vidt jeg ved skal dvd drev der er blevet låst tilbage til leverandøren og låses op. Desværre bli'r drevet uigenkaldeligt låst efter 4. oplåsning.
Avatar billede adebayor Nybegynder
01. april 2009 - 19:12 #2
Jeg har brugt de 4 oplåsningsmuligheder.
Hva gør jeg hvis Shrink ikke virker`?
Avatar billede hottadpole Nybegynder
02. april 2009 - 10:46 #3
Så køber du et nyt drev og tager med det nuværende kopier uden regionskode. Husk at du skal have installeret en vilkårlig udgave af Nero for at brænde skiver. Uden Nero kan DVDShrink "kun" lave image filer. Disse kan dog bruges i et virtuelt drev fra http://www.daemon-tools.cc/ENG/downloads hvor du også kan hente Shrink. Virker fortinligt med de godt 1 terrabyte image filer jeg har.
Avatar billede adebayor Nybegynder
05. april 2009 - 21:39 #4
Det er da for underligt, at man ikke kan ændre regionskoden, hvis først den er låst.
Vil det så sige at jeg intet kan gøre, og derfor ikke kan se europæiske film på min computer, med mindre jeg først brænder filmen til en CD?
Avatar billede hottadpole Nybegynder
06. april 2009 - 08:29 #5
Det er korrekt. Når først drevet er blevet låst sidste gang er der intet at gøre. At det er for dårligt er der ingen tvivl om. Men med et region 1 og et region 2 drev samt DVDShrink kan (næsten) alt lade sig gøre.