Avatar billede kingofthehill Nybegynder
01. april 2009 - 15:53 Der er 15 kommentarer

hej med jer på forummet

mit spørgsmål er nok lidt kringlet men håber virkelig i kan hjælpe med en mindre how to.
mit problem er at jeg har købt en alletiders pc men tidligere ejer nævnte ikke noget om at deep freeze var intalleret og har ik noget password.
tænkte at så ville jeg bare opdatere vista 32 bit til 64 og samtidig formatere så deep freeze ville blive fjernet. men men men kan ikke boote fra cd pga DF, har prøvet lidt af hvert men deep freeze er sgu noget af et program. er der nogen der ved hvordan jeg kan få det her til at køre..?
håber der er en der kan og vil hjælpe på forhånd tak
Avatar billede vejmand Juniormester
01. april 2009 - 16:08 #1
Avatar billede kingofthehill Nybegynder
01. april 2009 - 16:38 #2
du tror måske ikke at det er prøvet
01. april 2009 - 16:56 #3
(Kan du komme i BIOS ?)
Avatar billede vejmand Juniormester
01. april 2009 - 17:12 #4
Hvis vi skal gætte på hvad du har prøvet, bliver det altså en anelse svært.....
Avatar billede kingofthehill Nybegynder
01. april 2009 - 17:24 #5
kan sagtens komme i bios og sætte den til at starte fra cd men den overser det og går i vista.

vejmand jeg takker for dit forslag men det er prøvet og i skal selvfølgelig ik gætte på hvad jeg har prøvet...

det skal lige siges at jeg har prøvet at cleare cmos uden resultat.
kan forstå at man ikke kan få en start diskette til en maskine der er installeret vista på.

kan ikke engang komme til at køre en gang killdisk
Avatar billede thesheriff Nybegynder
01. april 2009 - 17:51 #6
DF eller ej, så burde du da kunne boote på cd, hvis det er sat som 1. prioritet i Bios.

Hvis ikke, så er enten cd-drevet eller skiven defekt.
Avatar billede kingofthehill Nybegynder
01. april 2009 - 17:56 #7
det er simpelthen deep freeze der går ind og blokker for det. min vista 64 bit udgave er købt i dag ved middags tid. så det... mit drev fejler heller intet
Avatar billede arkil Nybegynder
01. april 2009 - 18:27 #8
Kan løsningen være at montere disken som slave i en anden pc og så formater ??.
Jeg ved den næsten er umuligt at fjerne.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
01. april 2009 - 18:56 #9
Jeg har hørt masser af problemer med DF, men aldrig at det installerer sin egen Bios :)

For det er det nødt til, hvis det du skriver er korrekt...
Avatar billede kingofthehill Nybegynder
02. april 2009 - 09:59 #10
den skriver tryk på en knap for at boote fra cd og selvom min cd er i springer den i vista og i vista kan jeg ikke køre cd'en pga det er 32 bit jeg har og cd er 64 så kan kan heller ik køre den fra vista
Avatar billede kingofthehill Nybegynder
02. april 2009 - 10:00 #11
men måske er det en mulighed at køre fra et andet os og slette div. drivers derfra men ved bare ik hvordan jeg lige griber det an..

det er da værd at prøve at sætte den i en anden pc og formatere derfra. må jeg lige få arrangeret..
Avatar billede arkil Nybegynder
02. april 2009 - 19:20 #12
Det er vel ikke fordi du har et USB tastatur ????
Avatar billede kingofthehill Nybegynder
04. april 2009 - 15:30 #13
jo det var det nemlig... så tak for hjælpen
Avatar billede kingofthehill Nybegynder
04. april 2009 - 15:30 #14
tak
Avatar billede arkil Nybegynder
04. april 2009 - 16:57 #15
Vil det sige at  det kører for dig nu ??