Avatar billede sn0wflake Nybegynder
31. marts 2009 - 18:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Freeware foto-oversigtsprogram

Jeg søger et gratis program til at holde styr på fotos. Operativsystemet er Windows Vista. Hvis programmet også indeholder en slideshow funktion, og er god til at printe på forskellige måder, ville det da også være dejligt :) Vigtist af alt er dog at det skal være hulens brugervenligt da det skal bruges af absolut ikke IT-kyndige!
Avatar billede vejmand Juniormester
31. marts 2009 - 18:35 #1
Prøv at se på Picasa: http://picasa.google.dk/
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
31. marts 2009 - 18:55 #2
Picasa er perfekt. Prøvede også Windows Photo Gallery som findes i Windows Vista, men det kan ikke nær så meget som Google Picasa. Sidste spørgsmål er hvordan man *nemt* kan tilføje beskrivelser til individuelle filer, ikke grupper for det er nemt.
Avatar billede vejmand Juniormester
31. marts 2009 - 19:15 #3
Det sidste kan jeg desværre ikke svare på, da jeg endnu ikke selv har arbejdet ret meget med Picasa.
Avatar billede perhol Seniormester
31. marts 2009 - 23:03 #4
Når du i Picasa kigger på thumbnails af billederne i 'Bibliotek', ser du nederst i programmet en del ikoner/trykknapper. Nogle er kun aktive når et billed er markeret. En af dem har en afbildning af et gammeldags 'Manillamærke'. Tryk på den, så får du mulighed for at 'tagge' billedet.