Avatar billede peter_g_j Nybegynder
31. marts 2009 - 15:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Olympus orf filer til Photoshop

Hej eksperter

Jeg har taget nogle billeder med mit Olympus E-410 i RAW, de er gemt på kameraet som orf filer. Disse billeder vil jeg gerne have ind i Photoshop, men det kan jeg ikke.

Jeg har installeret et plugin fra olympus, der hedder Raw Plugin 201, men det kan ikke åbne filerne. Der får jeg fejlen "Failed to load image" når jeg importerer det med pluginet. Åbner jeg filen direkte får jeg fejlen "Could not complete the request because it is not the rigth kind of document".

Jeg har også fundet et andet plugin på http://www.dcnicholls.com/plugins/, men her får jeg bare en masse støj, uden billedet.

Er der nogen der ved hvad jeg gør galt og hvordan jeg løser problemet?

Peter
Avatar billede kringleraket Nybegynder
01. april 2009 - 11:36 #1
Ifølge fileXT.com er orf en Raw-fil.
Prøv evt. bare at omdøbe dem til .raw og se om Photoshop vil åbne dem.
Avatar billede peter_g_j Nybegynder
01. april 2009 - 22:53 #2
Det virker heller ikke helt, jeg kan dog få lov at se noget flimmer, men ikke billedet.

Jeg har fundet en viewer, hvor jeg kan se billederne er gode nok, men jeg kan stadig ikke få lov at åbne dem i Photoshop. :(
Avatar billede kringleraket Nybegynder
02. april 2009 - 12:29 #3
Ok. Jeg har ikke lige andre idéer.
Avatar billede justrace Novice
12. april 2009 - 01:32 #4
Iføle den her: http://www.adobe.com/products/photoshop/cameraraw.html

så er dit kamera understøttet. Men har du opdateret til Camera Raw 5.3? http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=4365
Avatar billede justrace Novice
10. juli 2009 - 11:11 #5
??
Avatar billede justrace Novice
27. juli 2009 - 00:45 #6
??
Avatar billede justrace Novice
27. juli 2009 - 00:46 #7
I mellemtiden er RAW 5.4 så kommet.
Avatar billede peter_g_j Nybegynder
01. juni 2011 - 13:39 #8
Jeg har glemt alt om denne tråd. Undskyld jeg er spildt din tid uden at svare dig, justrace.

Smid et svar, så den kan blive lukket.
Avatar billede peter_g_j Nybegynder
30. august 2011 - 10:07 #9
Lukker