Avatar billede 16610LV Praktikant
29. marts 2009 - 16:59 Der er 6 kommentarer

Recovery CD på IBM T42

Hej!!

Håber I kan hjælpe mig.

Jeg har behov for startdisk/recovery CD'er med Win XP til min IBM T42 2373-4WG Notebook.

Er der nogle der kan hjælpe?

Mvh
Ricky
Avatar billede haverslev Novice
29. marts 2009 - 17:17 #1
Nu kan jeg ikke huske om den T42 har den BLÅ "Thinkvantace knap", den BLÅ "Access IBM"  eller den grå "thinkpad" knap.
Men såfremt der ikke er lavet en fuldt formatering engang, så skulle du kunne få adgang til at recover hele din partition.
Tryk blot på den "BLÅ" knap under opstart og følg vejledningen :)
http://www.thinkwiki.org/wiki/Rescue_and_Recovery

Manual, drivere sov. til T42:
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/product.do?template=/product.do?template=%2Fproductpage%2Flandingpages%2FproductPageLandingPage.vm&sitestyle=lenovo&brandind=10&familyind=171864&machineind=0&modelind=0&partnumberind=0&subcategoryind=0&doctypeind=100&doccategoryind=0&operatingsystemind=49979&validate=true

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/MIGR-55386.html
Avatar billede 16610LV Praktikant
31. marts 2009 - 18:09 #2
Tak for hjælpen... Men jeg mangler hele Recovery CD-sættet... De websites du linker til, har kun driverne. Problemet er, at jeg har Win XP på en CD, men når den installeres kan den overhoved ingen drivere finde... heller ikke til at komme på nettet.

Er der noget sted man kan hente disse CD'er??

Mvh
Ricky
Avatar billede haverslev Novice
31. marts 2009 - 18:29 #3
Vi skal lige være enige om, at når du installere med din XP cd, så installeres KUN XP.
Du skal så selv installere alle de tilhørende drivere, startende med chipset, så VGA, så Lyd, så Lan, så osv osv.
XP installere ikke automatisk de drivere, kun hvis der er nogle standard driver der kan bruges.
Men grundstenen er chipsettet og derefter kan du installere de andre drivere.
Så hent dem ned og brænd dem ud på en cd eller gem den på en USB nøgle.
Du kan ikke komme på nettet med IBM, før du har installeret chipset og minimum Lan (Ethernet) driveren.

Men har du tjekket at der ikke er en recovery partition på den ?
Hvis den er der, så kan du via BLÅ "Thinkvantace knap", den BLÅ "Access IBM"  eller den grå "Thinkpad" knap. installere styresytem - incl. de drevere der skal bruges.

Recovery cd:
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-55337
.
Avatar billede 16610LV Praktikant
31. marts 2009 - 18:33 #4
Okey... Så bottom line er, at jeg skal bestille/købe CD'en på IBM's hjemmeside, og derefter få dem tilsendt. Det var egentlig dét jeg gerne ville udenom.

Alternativt skal jeg installere XP og downloade drivere mv..

Kan man ikke finde de CD'er på nettet???
Avatar billede haverslev Novice
31. marts 2009 - 18:41 #5
1. Hvis du skal have recovery sæt, så er det via IBM`s hjemmeside.

2. Ja du kan installere og dowloade drivere og installere dem.

3.Du kan være heldig at finde nogle på nettet, men det er vigtigt at de passer - forstået på den måde at der kan være lidt forskelligt hardware i modellerne.
Så det SKAL være til : T42 2373-4WG
Avatar billede haverslev Novice
08. april 2009 - 12:45 #6
Hvis du har fået de svar osv. du har brug for, så lukker duspørgsmålet ved at sætte flueben i "Accepter dette svar" ud for mit svar, og klikke på "Accepter svar og afgiv point" nederst.  :-)