Avatar billede jvjensen Nybegynder
27. marts 2009 - 22:34 Der er 2 kommentarer

PHPmem 40 eller 64mb

Hej alle...

Jeg har kigget på to muligheder for hosting af mine sider..

De koster henholdsvis 99kr og 249kr..
Den billige har en PHPmem på 40mb
den dyre har en PHPmem på 63mb

Hvor meget betyder det om der er 40mb eller 64mb?? vil det kunne ses nogle steder hvis man kun tager den med 40mb, er nemlig ikke helt klar over hvad det er det der phpmem..

på forhånd tak
Avatar billede tarraq Nybegynder
19. april 2009 - 21:49 #1
Hejsa,

Ved ikke om du har fået et svar et andet sted, men nu kommer jeg med mit bud.

Mit gæt er, at der menes hvor meget hukommelse hvert kald til PHP-scriptet har til rådighed.

Dette er især vigtigt hvis du skal skalere store billeder i PHP, uploade store filer, eller hvis du håndterer store data-sæt fra en database eller en XML-fil.

Hvis du bare har en normal side uden de store avancerede funktioner, er de 40mb rigeligt.
PHP's standard indstilling er vist nok 8 eller 16MB per forespørgsel.

Personligt sætter jeg den efter hvad det bestemte domæne skal kunne klare.

Mvh,
Michael
Avatar billede jvjensen Nybegynder
20. april 2009 - 13:46 #2
Har faktisk selv fundet frem til det :)
Det viste sig bare at jeg i hvert fald ik kan nøjes med 40mb..

har et oop uploadscript, og den kan ikke resize pga. manglende memery.. har også prøvet at sidde den op men uden held...

Fandt så bare ud af af unoeuro´s domæner er fantastiske.. de har 128mb, og det virker perfekt der...

men tak for svaret