Avatar billede the_fox Nybegynder
22. marts 2009 - 10:32 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fordeling af privat TV-signal ligesom kabelTV.

Hej eksperter!

Nu hvor det analoge signal snart bliver lukket, så er opfordringen jo at man skal anskaffe sig en MPEG4 boks til samtlige TV i husstanden.

Men er det ikke muligt at købe en "fordeler"-boks, som f.eks. placeres på loftet og som kan fordele TV-signalet efter samme princip som kabelTV??

Mvh Ole
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. marts 2009 - 11:58 #1
Du ved det sikkert godt...
Du ved vel at det kun er hvis du får dit signal via antenne at du skal have en MPEG4 modtager?

Du ser tv via egen antenne:
Når det analoge tv-signal lukker 31. oktober vil du få sort skærm, hvis ikke du sørger for at gøre dit tv apparat klar til at modtage digitale tv-signaler.

Du ser tv via parabol:
Bare rolig! Du kan blive ved med at se tv, som du plejer. Dit tv-signal er allerede digitalt, og du har en digital modtagerboks som en del af dit abonnement.

Du ser tv via kabel-tv:
Bare rolig! Du kan blive ved med at se tv, som du plejer.
Din antenneforening fortsætter med at sende analogt tv fremover. Så du kan blive ved med at se de samme tv-kanaler som nu uden at købe ekstra udstyr eller foretage dig noget.

(Ignorer min kommentar, hvis du vidste det ;))
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. marts 2009 - 11:59 #2
Men for at svare på dit spørgsmål, så mener jeg ikke dette findes.
Avatar billede the_fox Nybegynder
23. marts 2009 - 19:23 #3
Argh... jeg havde lige skrevet indlæg... men siden fik timeout.

Nå, men jeg godtager dit svar - eftersom der ikke er andre som kan gøre det bedre. :)

Bare lig et svar, så får du pointene.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
23. marts 2009 - 19:29 #4
Hvis du fordeler signalet fra 1 styk dekoder ud, så skal alle jo se samme kanal, hvilket måske ikke lige er så smart :)
Avatar billede the_fox Nybegynder
24. marts 2009 - 09:31 #5
Nej det synes jeg heller ikke :) Og så skal jeg til at trække kabler fra dekoderen til alle de andre værelser. :(
Avatar billede thesheriff Nybegynder
24. marts 2009 - 10:22 #6
Kabler skal du jo trække under alle omstændigheder.

Det billigste/nemmeste er et stjernepunkt med fordeler/forstærker ud til de enkelte værelser med hver deres boks.
Avatar billede the_fox Nybegynder
27. januar 2011 - 10:36 #7
Puha... det er da et par dage siden jeg har været på eksperten.

Hvis I ønsker lidt points, så læg et svar.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
27. januar 2011 - 10:49 #8
Hvad blev løsningen?
Avatar billede the_fox Nybegynder
27. januar 2011 - 12:24 #9
Tjaaa... jeg har efterhånden skiftet alle mine fjernsyn :-)
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2011 - 15:51 #10
forhåbenlig er det mpeg4 dvb-t tv du har skiftet til