Avatar billede mariaf Juniormester
21. marts 2009 - 16:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fra pulsudgang til pc?

Jeg har en Kampstrup elmåler med pulsudgang (S0). Dette vil jeg gerne have ind i min pc som data, jeg kan se på/arbejde med. Hvad skal der ind mellem? Et stykke hardware og noget software, men hvad/hvilket?
Avatar billede jones Nybegynder
21. marts 2009 - 17:10 #1
hvilket styresystem køre du ?

du kan evt kigge på owfs http://owfs.org

Går ud fra at du får indputtet fra en serielport.
Avatar billede justrace Novice
21. marts 2009 - 17:11 #2
Det burde Kamstrup kunne fortælle dig, og fabrikken ligger i Stilling ved Skanderborg:

Koncernhovedkvarteret
Industrivej 28, Stilling
8660 Skanderborg
Tel: 45 89 93 10 00
Fax: 45 89 93 10 01
info@kamstrup.dk

På deres hjemmeside kan du hente diverse oplysninger om deres målere.
Avatar billede jones Nybegynder
21. marts 2009 - 17:28 #3
Avatar billede mariaf Juniormester
21. marts 2009 - 21:01 #4
Jeg har læst siderne hos Kamstrup, og jeg forstår dem ikke.

Jeg troede at det var noget simpelt. Altså ledninger fra måleren ind i en konverter, ind i en pc, og tænd for softwaren, men jeg kan ikke finde et klart svar på hvad jeg skal købe. Defor spørger jeg.
Avatar billede jones Nybegynder
21. marts 2009 - 21:33 #5
Er ikke helt sikker på hvad du forventer at få ud af det her, men du skal jo havde en form for software som tager imod pulsen fra din serielle indgang. Denne software kunne fx. tælle antal puls og udfra dette vil du kunne aflæse din strøm.

Ved ikke om der findes specifik software til at gøre dette, men det burde ikke være så svært selv at lave med px. perl og rrdtool

se fx her.

http://eservice.no-ip.org:85/temps/energi.cgi?trend=energi

http://www.temperatur.nu/forum/viewtopic.php?f=21&t=403
http://www.temperatur.nu/forum/viewtopic.php?f=23&t=525&p=2859
Avatar billede mariaf Juniormester
27. marts 2009 - 20:36 #6
Nogen der kender til software, så jeg ikke skal kode fra bunden? Betaling ingen hindring.

Der sidder et RJ11 stik på udgangen. Hvordan skal det forbindes til com-porten? Eller kan jeg bruge et USB-stik?

Mvh Maria