Avatar billede predator Nybegynder
20. marts 2009 - 21:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Core7i temperatur

Hej alle,

Jeg har lige opgraderet til Core7i på et Asus P6T med 3x2GB Corsair ram. CPU'en er in-a-box og sidder i et kabinet der pt. er uden sider.
Jeg har dog problemer med at den løber varm (85 grader) - kan det virkelig passe? Strømforsyningen er shg.dk's egen 850 Watt's og i maskinen sidder en SATAII harddisk og en PATA NEC DVD-brænder. Grafikkortet er et ASUS 4850 m. 512 MB.

Kan det virkelig passe in-a-box køleren ikke er god nok - er der nogen der har nogen link til noget på nettet på dette punkt?

/CR
Avatar billede Yuhn Nybegynder
20. marts 2009 - 21:25 #1
Hvis du ikke selv har leget med kølepasta, så skulle den ikke løbe varm.

Lækkert setup ellers :)
Avatar billede predator Nybegynder
20. marts 2009 - 21:38 #2
Takker - den lover også godt :)

Det har jeg ikke, men manualen var ikke helt klar om montering af køleren. Den 4 tab'er i hjørnerne af køleren skal presses ned i bundkortet inden de drejes 90 grader og låses. Ellers sidder køleren ikke godt nok.

Dette svar blot i tilfælde af at andre skulle støde ind i samme problem.
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2009 - 22:53 #3
de 4 tappe skal ikke drejes før man skal have køleren af igen de skal kun trykkes igennem bundkortet
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2009 - 22:55 #4
de kølere der følger med cpuen er ikke altid det bedste tit skal man ud og investere en ny køler
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
20. marts 2009 - 22:57 #5
Det virker meget varmt. Har selv i7 965 og samme bundkort / ram og min sniger sig slet ikke derop. Måske 32-35c i idle og 10-15 mere i load.

Kører dog med en Thermalright blæser på den. Men in-a-box plejer at være ok uden dog at være særligt stille - samlede en i7 920 til en ven forleden med in a box og der er temp slet ikke så høje.

Måske har den ikke helt kontakt? Det kan sikkert forbedres voldtsomt ved at skifte de puder som sidder i bunden af box-køleren ud med ordentlig kølepasta...og måske noget gennemtræk i kabinettet?
Avatar billede PC-DOCTORDK Nybegynder
31. marts 2009 - 16:37 #6
Hmm jeg har samme problem har kørt med zalman vandkøling på min gamle cpu som var en 6850 dual core og der kunne jeg ikke få den ret meget over 55 grader men med den nye I7 920 cpu der var stock køleren larmende og ikke særlig kølende og jeg måtte køre med den weekenden over indtil jeg fik nyt CPU vandkølehoved :-) Koolance CPU-345 :-( når jeg kører et simpelt program som DVD shrink så rammer CPU 84 grader og CPU0 Core er over 100 ifølge Hardware Sensors Monitor 4.4 såå hmm ØV ved ikke om sensor viser forkert for den bliver ikke sløvere end normalt og den tæsker igennem DVD shrink en del hurtigere end med den gamle cpu :-)
mit bundkort er et ASUS Rampage II Extreme men om det er det der flipper ud ved jeg ikke :-(
Avatar billede predator Nybegynder
07. november 2009 - 09:34 #7
Husk at angive som svar
Avatar billede predator Nybegynder
28. januar 2011 - 09:37 #8
Lukket