Avatar billede pahm Nybegynder
20. marts 2009 - 16:09 Der er 7 kommentarer

Fra en SBS 2003 til en ny SBS 2003 uden bøvl ?

Hej derude,

står overfor at have et par kunder, hvis servere som alle kører SBS2003, står for en udskiftning...

Er der nogle simple triks, for at få en ny server, op at kører med det gl. opsæt ?

De fleste kører med deres mail externt, så det er ikke så meget exchange, men mere at få det samme domain op at kører igen, og helt uden at skulle, tilslutte samtlige brugere igen til ny server, med risiko, for at de får nye skriveborde/bruger på deres maskiner...

God weekend

Per Ahm
Avatar billede noden Nybegynder
20. marts 2009 - 16:24 #1
Er det ikke bare at melde den nye server ind i domainet og lukke den anden?
Der er så vist noget med den service som uddeler SID numre skal flyttes i hånden.
Avatar billede anddk Praktikant
20. marts 2009 - 20:37 #2
Det skal meldes ind som sekundær server, så skal der køres nogle kommadoere, så domainet bliver replikeret. Derefter skal den gamle meldes ud også omdøber du den nye server til den gamles navn.
Avatar billede pahm Nybegynder
23. marts 2009 - 11:06 #3
ok, jeg må google mig lidt mere frem, og se om der kommer nogle guides et sted...

Så vi klarer så meget som muligt i et rimeligt hug..

Roaming profiles etc...

Per
Avatar billede anddk Praktikant
23. marts 2009 - 11:23 #4
MS har nogle vejledninger, har set dem engang på print.

Hvis du ikke finder noget, så skriv igen. Så kan jeg lave en vejledning til dig, har bare ikke tid nu. (er på job....)
Avatar billede pahm Nybegynder
23. marts 2009 - 11:33 #5
Hej anddk, vi betaler gerne lidt for ligetil vejledning.. !!
Avatar billede anddk Praktikant
23. marts 2009 - 12:05 #6
:-)

Har du en mail adresse ?
Avatar billede pahm Nybegynder
23. marts 2009 - 12:11 #7
per@pahm-consult.dk