Avatar billede arnebalsby Nybegynder
19. marts 2009 - 19:06 Der er 22 kommentarer

Program til at se DVD film

Hej.

Jeg har en DVD film jeg gerne vil se på min thinkpad, jeg har downloaded en kæmpe codex pakke og har windows media player, og clasic player.

Men begge programmer kan ikke vise dvd filmen ordenligt, den hakker og lyden holder pause og sådan. Det ikke cpu en der bliver overbelastet.

Kender nogen et godt program som kan vise DVD film og som virker ?
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
19. marts 2009 - 19:10 #2
Jeg bruger Media Player Classic som jeg aldrig har haft problemer med..

LINK http://www.afterdawn.com/software/video_software/video_players/media_player_classic.cfm
Avatar billede Lars_sm Nybegynder
20. marts 2009 - 13:45 #3
VLC media player afspiller stort set alt - inklusiv DVD film :)

http://www.videolan.org/vlc/
Avatar billede haverslev Novice
20. marts 2009 - 14:47 #4
Lars_sm > der er nu også i det link jeg smed :)
Avatar billede Lars_sm Nybegynder
20. marts 2009 - 15:00 #5
#4: Det er meget muligt.

Det tip du linker til, handler dog primært om at anvende en decoder, hvor jeg i stedet decideret anbefaler VLC media player, der effektivt gør diverse decodere overflødige.

Bare at smide et link hvor VLC ligger som et link i bunden, er en for tynd kop te efter min mening. Men...each to their own :)
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
20. marts 2009 - 15:13 #6
haverslev Jeg vil nu også give Lars_sm ret.. Du skriver bare et link uden indhold af hvad du linker til...
Avatar billede haverslev Novice
21. marts 2009 - 08:21 #7
MichaelWJ-IT > lol, hvad mener du med det - du læser altså ikke hvad der står i folks link - og du skulle forestille og hjælpe
Avatar billede haverslev Novice
21. marts 2009 - 08:22 #8
Glemte selvfølglig Lars_sm også :)
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
21. marts 2009 - 10:36 #9
bare glem det.. Punkt #1 (hvad er det???)
Avatar billede haverslev Novice
21. marts 2009 - 10:53 #10
Hvis man prøver at ser hvad et link eller hyberlink betyder, så blev man måske lidt klogere :)
Og hvis man så ovenikøbet prøvede at klikke på det - bing - så var der måske skrevet et eller andet i det link, så beskrev hvad det bestod af og det var så IKKE nødvendigt at man selv skrev hvad der var/er i linket - smart ikke:
Nu er dette link endda nemt at overskue, ihvertfald for mig :)
Men det er måske ikke derfor man har lavet link ?
Man skal måske beskrive, hvad der forefinde, i linket
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
21. marts 2009 - 11:04 #11
-bing (øhh jeg er blind og kan kun hører kommentar fra eksperten.dk) .. eller kan man ikke skrive mere hvad ens link indeholder (spam/virus osv..)???
Avatar billede haverslev Novice
21. marts 2009 - 11:08 #12
Hvad er da det for en gang vrøvl at skrive - det giver da ingen mening overhovet :)
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
21. marts 2009 - 11:16 #13
nej ligesom punkt #1 (aner ikke hvad det er/indeholder)...
Avatar billede haverslev Novice
21. marts 2009 - 11:24 #14
Hmmm. så må du jo alligevel være blind :)

Jeg kan da trøste dig med, at jeg godt kan læse dit link
selvom det er meget forvirrende og man, som det første bliver tilbust:
Recommended: Click Here to Run a Free Scan for PC errors

arnebalsby > undskyld for disse spam indlæg, men det er åbenbart nødvendigt, for forståelsen :)
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
21. marts 2009 - 11:46 #15
?tilbust?:O) og ja tryk du bare på den..
Avatar billede haverslev Novice
21. marts 2009 - 11:54 #16
Hvad mener du med de mærkelige tegn du skriver: ?tilbust?
Nu er det ikke mig der skal rykke på noget, men det kunne jo være at andre også misforstår dit link og ikke kan læse :)
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
21. marts 2009 - 11:58 #17
Punkt #14. -(som det første bliver tilbust: ) -

Du mener vel BUSTED (o: LOL...
Avatar billede haverslev Novice
21. marts 2009 - 12:05 #18
Nu er der jo en hel masse taster på tastaturet og de sidder nogen gange lidt for tæt.
derved kommer mine fingre til at trykke på "tasten ved sidden af" det bogstav jeg ville ramme.
I dette tilfælde S istedet for D, så der ville stå: tilbudt
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
21. marts 2009 - 12:17 #19
(o: .. Det er vel derfor at du ikke beskriver hvad dit link indeholder ? (man kunne jo miauforstå hvad du skriver).. (o:
Avatar billede haverslev Novice
21. marts 2009 - 12:25 #20
Nu er du vist i børnehaven :)
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
21. marts 2009 - 12:39 #21
nej i ZOO.. (o:
Avatar billede bo_elkjaer Nybegynder
27. marts 2009 - 21:23 #22
Kære Balsby

Det er meget muligt, at dit styresystem har "nedgraderet" harddisk- og dvd-controlleren fra DMA til PIO. Det kan forklare, hvorfor disken "hakker". Tjek følgende link for et script, der gendanner DMA-indstillingen.

http://winhlp.com/node/10?page=1

Nedgraderingen fra DMA til PIO er en funktion i Windows. Det sker, hvis den registrerer fejl på drevet, hvad enten det er læsefejl på HDD (som er noget lort) eller læsefejl på DVD (som sker, når der er fedtfingre eller ridser på disken!)

Mvh