Avatar billede mbs- Nybegynder
19. marts 2009 - 19:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kun 3 MB/s overførselshastighed mellem WiFi (LAN)

Hej.

Jeg har et spørgsmål som jeg evt. får lidt skæld ud over - Men jeg er p.t i gang med at overfører en masse til min bærbar jeg skal bruge i weekenden. Det fylder ca. 110 gb, og jeg gider ikke og bruge 10 timer på at overfører det som der står.

Det er fra min workstation til min laptop. Min laptop står inde i stuen, 1 meter MAX fra routeren (D-Link RangeBooster N 650 Router DIR-635 - 300 mbps) og min workstation står i computer rummet med kabel (8 meter). Jeg kører Ubuntu på begge maskiner, og gProftpd

Men den overfører med 3 MB/s burde jeg ikke kunne overfører med mere?

Work:

Intel Core 2 Duo E8500
Corsair 2x2048 1066 MHZ DDR2
Corsair 650 Watt TX
Asus P5Q PRO Intel P45 Express
ASUS EN7600GT 256 MB
Wester-Digital Raptor 36,7GB
Wester-Digital Caviar 2x250GB
Samsung SpinPoint F1 Desktop Class 1TB
Samsung SpinPoint F1 Desktop Class 750GB (Fra denne disk)
Samsung SH-S183A 2 MB SATA 18 x DVD
Zalman CNPS 9500 AT LGA775

Dell XPS 1330M

Intel® Core™ 2 Duo T7500-processor (2,20 GHz)
3072 MB Dual Channel DDR2 SDRAM på 667 MHz
128 MB nVidia® GeForce® 8400M GS
250 GB SATA 5.400 rpm (Til denne disk)
Avatar billede aners Nybegynder
19. marts 2009 - 20:39 #1
Tjoh, det "burde" den - jeg kan flytte 7MB/s på min Apple Airport.

Prøv at skifte kanal (frekvens) Benyt evt. Netstumbler til at undersøge om der er andre netværk "i sigte" på samme kanal.

Hvis det stadig ikke hjælper, kan du måske være heldig at bytte den til noget ordenligt udstyr ;)

Held og lykke med det.
Avatar billede mbs- Nybegynder
19. marts 2009 - 20:55 #2
Det er en exe fil :)? Du vil ha' mig til at kører et windows program på en linux maskine?

Noget ordentlig udstyr? Jeg skulle mene den router er ganske fin, faktisk mere end ganske fin. Har ingen problemer med den når jeg gør det fra nettet. Jeg tænker det kan være en harddisk fejl, derfor jeg skrev specs?
Avatar billede noden Nybegynder
20. marts 2009 - 16:14 #3
Det kan anbefales at bruge en af de rene kanaler. Kanal 1, 6 eller 11. Det kan være andre trådløse netværk som forstyrrer. Men det kan også være trådløse telefoner, ringeklokker og andet som forstyrrer.

Nogle bærbare skruer ned forstyrken på det trådløse når den ikke har strømstikket bagi og det sætter hastigheden ned.
Selv om 3 mb/s ikke er meget.

802.11b/g er layer 1 udstyr (Virker nærmest som en hub) og kører samme collision domain, så hvis du har flere maskiner som benytter det trådløse, vil hastigheden falde drastisk.
Kører du også N på din bærbare?
Avatar billede noden Nybegynder
20. marts 2009 - 16:35 #4
Måske kan du prøve "iostat" eller "hdparm"
http://linux.die.net/man/1/iostat
http://linux.about.com/od/commands/l/blcmdl8_hdparm.htm
Men mon det er harddisken?!

Kan du trække statistikker ud fra routeren? Måske kan det give en ledetråd. Om den er belastet af ubudne gæster.
Avatar billede aners Nybegynder
20. marts 2009 - 19:47 #5
"Det er en exe fil :)? Du vil ha' mig til at kører et windows program på en linux maskine?"

Nej selvfølgelig ikke, jeg havde bare ikke set at du skrev Ubuntu - men du kunne vel selv gætte dig til Kismet, nej?

"Noget ordentlig udstyr? Jeg skulle mene den router er ganske fin, faktisk mere end ganske fin. Har ingen problemer med den når jeg gør det fra nettet."

Ok, så du flytter altså mere end 3MB/s fra internet? Hvad er det så lige dit spørgsmål går ud på? Så har du jo allerede svaret.

Suk...