Avatar billede shahin Nybegynder
14. marts 2009 - 21:37 Der er 5 kommentarer

Computer er langsom

Hej alle sammen..

jeg har lige bygget mig selv en computer for 1 uge siden

computeren består af

AMD dual 2 -3ghz
ati redeaon 4830-512mb HD
smasung 500gb sata
600 watt strømforsyner
4gb ddr2 ram (kingston)
og har et asrock bundkort..
installeret XP

men problemet er at,, den er blevet rigtig meget langsom efter 1 uges brug..

den hacker i spil og det tag hundrede år at åbne programmer
kan i hjælpe mig med dette problem ?
Avatar billede hkb-x Nybegynder
14. marts 2009 - 21:44 #1
du har sikkert bunker af virus der kører på den.

tryk ctrl + alt + delete og se på netværkstrafikken og cpuen når du lige har startet computeren før du starter nogle programmer.

Hvis CPU brugen er over 5-10 stykker eller hvis der er netværkstraffik så er det en rigtigt god indikator for virus.
Avatar billede hkb-x Nybegynder
14. marts 2009 - 21:45 #2
tjek evt hvad du starter ved at klikke: start -> kør og skriv msconfig. under fanen start er alle de programmer der startes op med windåse.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
14. marts 2009 - 21:46 #3
Og tag et kig på denne glimrende guide: http://www.eksperten.dk/guide/1232
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2009 - 23:00 #4
Prøv AVG Antivirus Free.      Meget godt pogram som hjælper mange
Avatar billede newcommer Nybegynder
14. marts 2009 - 23:09 #5
Linket fra lars_pcworld.dk er glimrende, så følg bare det.
Men det kan ikke udelukkes, at computeren kører bedre, hvis
du piller 2GB ram ud. Xp skulle kunne bruge 3.5GB, men det er
ikke altid bundkortet vil det. På mit Gigabyte bundkort, har
jeg 2GB. Når jeg sætter yderligere 2GB i, får jeg ikke 4GB,
men bare 2.5GB.