Avatar billede Neller44 Nybegynder
13. marts 2009 - 17:37 Der er 2 kommentarer

Hjælp

Jeg har en NBG-420N Router den kan køre op til 300 mbps men jeg kan kun få den op til 65 mbps , har jeg gjort noget forkert?
er der en der kan gi mig et svar vil jeg blive glad.
De bedste hilsner Niels
Avatar billede aners Nybegynder
15. marts 2009 - 12:20 #1
Næh, ikke med mindre du har microovne tændt hele vejen til dit accesspunkt :)

Sagen er, at det billige udstyr simpelthen bare ikke _KAN_ flytte mere trafik - der er en grund til at det er så billigt :)

65Mbps er meget pænt for 802.11n i det prisleje. Hvis du vil have mere throughput skal du have tegnebogen frem - så kan du jo f.eks. kigge på Trapeze Networks.
Avatar billede tagebebe Nybegynder
30. juni 2009 - 00:09 #2
Hej Neller...

havde det samme problem, men har endelig fundet løsningen. log ind på routeren (192.168.1.1).

advanced setup -Network > Wireless LAN >Channel Width skal du sætte til AUTO 20/40 Mhz og Apply. Så kører den 130 mbit/sec, hviket svarer til det jeg har set på andre n-routere (consumer). Det kan virkeligt mærkes på lokalt netværk. Mærkeligt den ikke er stillet sådan default og der står sq ikke noget om det i manualen.

Mvh. Bebe

ps. iøvrigt er det da noget sludder at 65 mbps er pænt. Er jo ikke stort bedre end g-hastighed :-)