Avatar billede nutten Nybegynder
13. marts 2009 - 12:16 Der er 1 løsning

Automatisk installation af ubuntu i Virtualbox.

Hej

Jeg har netop installeret en Virtualbox på min Windows XP ( senere skal det gøres på en Mac ) og vil gerne installere en Ubuntu, der skal køre i denne. Som udgangspunkt vil jeg installere Ubuntu fra en ISO-fil, altså mounte ISO'en i Virtualbox.

Er der nogen derude, der har erfaring med at angive en preseed fil, så installationen foregår automatisk i Virtualbox?

Er den eneste mulighed at lægge preseed filen i ISO'en og i så fald, hvad skal jeg ændre før Ubuntu installeren ved at jeg vil bruge den?

PFT

Nutten
Avatar billede nutten Nybegynder
16. juni 2009 - 22:01 #1
..