Avatar billede microjet Nybegynder
13. marts 2009 - 10:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan sender man objekter via internettet

Hejsa

Er der nogle der kan guide mig lidt til hvordan man sender et objekt fra en applikation via internettet til en anden applikation.

Det drejer sig om datapakker der skal sendes mellem to applikationer, men hvordan skal jeg gribe det an.

Jeg havde forestillet mig at den ene applikation opsættes som server og den anden som klient. Klient'en kobler sig på serveren for at etablere forbindelse.

Hvordan undgår man færrest mulige problemer med firewalls?

Det skal fungere lidt som remotestyring.
Avatar billede senil Nybegynder
13. marts 2009 - 11:20 #1
Du kan lave en webservice som fungere som server. Men løsnigen afhænger lidt af hvad programmet skal kunne.

Kan du beskrive formålet med programmet mere præcist?

Er det en klassisk klient/server eller klient/klient løsing du søger?
Avatar billede microjet Nybegynder
13. marts 2009 - 13:11 #2
1) en applikation1 forbindes til noget hardware gennem et interface...etc. COMporten. Hardwaren kan modtage kommandoer og sende svar

2) Applikation1 sender en datapakke (et object) afsted med kommandoen og når der svares inkluderes svaret i pakken og sendes retur til applikation1

3) En anden tilsvarende applikation2 ønsker nu at overtage kommunikationen med hardwaren, således at datapakkerne nu sendes via internettet til den anden applikation2
Avatar billede microjet Nybegynder
16. marts 2009 - 14:07 #3
Jeg tror jeg har fundet en løsning!
Avatar billede microjet Nybegynder
18. januar 2011 - 00:20 #4
lukket