Avatar billede kjeldsen Nybegynder
18. december 1999 - 12:34 Der er 12 kommentarer

Hjælp stort, Com-port problem

Er der nogen der kan hjælpe mig med at få hul i gennem til et Kodak DC210, digital kamera. softwaren er installeret, og ser ud til at køre som den skal. Problemet ligger i at få forbuíndelse via com-porten, jeg har nu prøvet begge frie com-porte, jeg har prøvet ved alle hastigheder, kameraet er tændt og indstillet på "connect" osv. med andre ord alle forudsætninger skulle være i orden, men stadig får jeg en fejlmeldíng om at programmet ikke kan finde noget kamera. Jeg har tidligere haft det til at køre, dog på en Win-NT maskine, men jeg kan ikke se at det skulle gøre nogen forskel, da softwaren ikke er NT-specifik. Hjæææælp !!!
Avatar billede s Nybegynder
18. december 1999 - 12:46 #1
Jeg vil tro der er et sted under nogle indstillinger i softwaren hvor du kan vælge hvilken port du vil benytte til kameraet.
Avatar billede kjeldsen Nybegynder
18. december 1999 - 12:51 #2
Det er afprøvet uden resultat
Avatar billede kiks Nybegynder
18. december 1999 - 13:49 #3
prøv at gå ind under "Ports" i kontrolpanel. hvis du vælger "settings" --> "advanced", er"irq" og "base I/O" sikkert sat til "default". prøv med disse indstillinger i stedet:
COM1:  base I/O = 03F8
            IRQ = 4

COM2:  base I/O = 02F8
            IRQ = 3
Avatar billede kjeldsen Nybegynder
18. december 1999 - 14:13 #4
Kiks-> desværre, det er også afprøvet. I øvrigt er de settings du nævner, dem som er default i min PC.
Avatar billede fatboy Nybegynder
19. december 1999 - 04:02 #5
Hvis der ikke er rapporteret nogen fejl under system i kontrolpanelet, ville jeg forslå at downloade de nyeste drivere og eventuelt patches til din software fra Kodaks hjemmeside.

Det kan jo løse mange problemer.
Avatar billede kjeldsen Nybegynder
19. december 1999 - 10:57 #6
Fatboy-> Ja, det havde jeg også håbet, men der findes ingen drivere til softwaren på Kodaks site. Kun Firmware til selve kameraet, men da jeg jo overhovedet ikke kan få kontakt til kameraet, er det jo fuldstændigt ligegyldigt. Men jeg tror at det er en  eller anden form for driver-fejl, for når jeg i kontrolpanel vælger tilføj ny hardware, og vælger "Billedenhed", så fremkommer der kun drivere fra andre modeller af Kodaks kameraer, på trods af at softwaren er installeret korrekt.
Når jeg så vælger "har diskette" og finder installations-CD'en med programmet, får jeg en besked om at der ikke findes oplysninger om hardwaren det pågældende sted ???
Avatar billede s Nybegynder
19. december 1999 - 13:20 #7
Har du læst readme.txt eller install.txt?

Det kan være at der ligger specielle drivere til win98 i et underbibliotek på cd'en...
Avatar billede kjeldsen Nybegynder
19. december 1999 - 16:11 #8
S-> Nope,desværre der ikke hverken drivere eller underbiblioteker med drivere, der henviser til Win98.
Avatar billede desperado Nybegynder
19. december 1999 - 20:04 #9
Hejsa....
hvisken computer er du har er det ATX eller AT

Hvis det er AT at tjæk lige com stikkene der sider fra bordet til kabinet siden
Det er de kabler man vender forkert hver gang man samler computer ! ; ))

Jeg kan regne ud at du har prøvet at have sat noget andet til com 1 + com2... en mus og tjækket ?

lige e sidste ting hvad hedder din styring chip på moderbord ? er det en winbord ??
Avatar billede gorba Nybegynder
19. december 1999 - 22:35 #10
eller generalt soft-fejl. få et nyt og se igen...
gorba
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2000 - 04:45 #11
Hvis du er rigtig uheldig er din interface ( styrer com-porte ) del på bundkortet gået sig en tur. Men det skulle være mærkeligt hvis de begge går i stykker på en gang, men det sker nu da engang imellem.

Forsøg evt. at connecte op mod en anden computer med 0-modemkable og se om din com porte er 100 % ok.
Avatar billede fatboy Nybegynder
08. januar 2000 - 17:42 #12
Hvis du stadig ikke har fået det til at fungere, er det vist på tide, du får noget for pengene, du har betalt for kameraet: Ring til butikken eller Kodaks hotline/support og snak med dem.