Avatar billede McAsh Nybegynder
12. marts 2009 - 17:56 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

DISK BOOT FAILURE

Hey

Jeg kan til min store fortvivlelse ikke længere starte min stationære computer op! I går kørte den ganske fint, men da jeg tændte den i dag, er den ikke til at arbejde med.

Når jeg starter op, står der: "PORT:00" i et stykke tid, hvorefter der står følgende:

"BOOT FROM AHCI CD-ROM:
DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER"

Jeg ved ikke, hvad det skyldes og er heller ikke sikker på, hvad det betyder. Håber ikke, at det er min harddisk, der er brændt af eller at jeg skal ud i format:c!

Håber, der er nogle der kan hjælpe!
Avatar billede clemmedk Praktikant
12. marts 2009 - 18:49 #1
det lader til at den booter fra cddrev prøv at trykke F12 eller F8 det kommer an på hvilken bundkort du har så kan du sætte den til at boote fra harddisken hvis den kan finde den !

kan du se den inde i bios? er det vista eller xp ? er der et kabel løst
Avatar billede McAsh Nybegynder
12. marts 2009 - 18:53 #2
jeg kører vista.. prøver lige at tjekke de andre ting!
Avatar billede clemmedk Praktikant
12. marts 2009 - 19:09 #3
AHCI er aktiveret i din bios jeg har prøvet en bærbar der ikke kunne finde hd da jeg slog det fra virkede det
Avatar billede McAsh Nybegynder
12. marts 2009 - 19:13 #4
Så vidt jeg kan se, er der ingen løse kabler..
Yderligere kan jeg ikke komme ind i BIOS.
Jeg har 3 muligheder ved opstart: f2=bios, f3=open disk drive, f8=Boot order.

Når jeg trykker f2 for at komme ind i BIOS, sker der intet..
Når jeg åbner boot order vælger jeg min harddisk, men får stadig samme fejlmeddelelse som før.

hmm..!
Avatar billede McAsh Nybegynder
12. marts 2009 - 19:15 #5
Det underlige er bare, at jeg overhovedet ikke har ændret i nogle indstillinger, problemet virker som om det bare er kommet ud af den blå luft - og også derfor, at jeg er lidt bekymret!
Avatar billede clemmedk Praktikant
12. marts 2009 - 19:30 #6
f8 der kan du vælge hvilken disk du skal starte op med !
Avatar billede McAsh Nybegynder
12. marts 2009 - 19:37 #7
det var også det jeg gjorde.. jeg åbnede boot order og valgte min harddisk, men der sker stadig intet.
Avatar billede clemmedk Praktikant
12. marts 2009 - 20:57 #8
så tror jeg sku disken er død du kan evt. tage den ud og sætte den i en anden pc og køre en hd test evt.http://www.seagate.com/www/en-us/support/downloads/seatools
Avatar billede Jensen DK Novice
13. marts 2009 - 07:57 #9
Har du en vista installationsskive?
Du skal have din Vista skive klar, og du skal måske boote op på den, der står flere muligheder forneden . Det hjælper nogen gange at vælge system restore eller complet PC restore.

http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://xphelpandsupport.mvps.org/vista_repair_yuor_computer_options.htm&sa=X&oi=translate&resnum=5&ct=result&prev=/search%3Fq%3DDVD%2Breparer%2Bvista%2Bvejledning%26hl%3Dda%26sa%3DG
Avatar billede McAsh Nybegynder
13. marts 2009 - 09:08 #10
Yes, jeg har en installations cd til Vista, så jeg vil lige prøve det, du skriver, når jeg kommer hjem!
Avatar billede Jensen DK Novice
13. marts 2009 - 09:35 #11
Det er sikkert vigtigt at du også laver en chkdsk på din harddisk.
Hvis du ikke ved hvordan man gør, så læg din mail adresse, så sender jeg en vejledning.
Avatar billede clemmedk Praktikant
14. marts 2009 - 06:28 #12
virker det ?
Avatar billede Timekiller Nybegynder
17. marts 2009 - 15:53 #13
Hej alle,

Lidt sjovt, eller skulle man kalde det tragisk... Jeg har netop fået den samme fejlmeddelse på min den staitonære. I weekenden opdaterede den nogle win opdateringer og kort tid efter kom den med en blå skærm med hvide bogstaver, hvori den skrev en fejlmeddelse, som jeg desværre ikke kunne nå og læse.

I formiddag kom Adobe så og fortalte at den havde opdateringer, hvilke jeg installerede. Jeg har puteren lukket i et par timer og vupti, da jeg skal starte op igen, får jeg Disk Boot Failure og at jeg skal indsætte inst. cd og starte fra cd-drev, men det vil den bare ikke. Den står bare og cykler rundt....

Min stationære er sprit ny, køre Vista Ultimate, og RAID Big disk.

Hardware: 2x 500Gb SATA HD, Gigabyte GA-EP35-DS4, GF GTX280, 4 Ram og Plextorbrænder.

/Timekiller
Avatar billede clemmedk Praktikant
17. marts 2009 - 19:23 #14
øv var :-)
Avatar billede McAsh Nybegynder
23. marts 2009 - 14:44 #15
God damn..

prøvede alle ovenstående ting.. Intet virkede desværre, og jeg må vist bare indse, at min HDD er stået af! Og så kan jeg glæde mig over at garantien stadig dækker :s
Avatar billede clemmedk Praktikant
23. marts 2009 - 21:23 #16
flot du giver dig selv points da der er skrevet du skulle teste harddisk .... så du vil gerne hjælpes en anden gang ?????