Avatar billede MogensFriis Nybegynder
12. marts 2009 - 12:35 Der er 2 kommentarer

Boot-Muligheder i Windows XP

Situationen er følgende:

Efter en re-installation af Windows XP på min stationære er systemet "gået i baglås" da der ikke rigtig sker noget efter meddelsen Denne kopi af Windows skal aktiveres hos Microsoft.
Vil du aktivere Ja/Nej. Efter at have svaret Ja går der en rum tid og følgende meddelse dukker op: Microsofts feed synchrorations har fundet en fejl og afsluttes. Vi beklager ulejligheden.
Skønt maskinen nu er ganske "død" kan Microsoft`s support- og aktiveringscenter intet foretage sig. At ringe til enten 80701315 eller 82333100 er spild af god tid.
På mit spørgsmål: Findes der en boot-diskette til XP, er svaret det tror jeg ikke.
Med èn Windows 98 boot-diskette, kan man komme ind og se filer m.v. , men naturligvis ikke få adgang til en ny re-installation.

Hvordan får jeg "liv i dyret" ??????
Man kan ikke få maskinen til at starte en re-installation fra drev D.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
12. marts 2009 - 12:59 #1
Du kan starte XP i fejlsikret tilstand ved at trykke F8, derfra kan du måske foretage dig mere...

(ved ikke om du har prøvet, men så er du i det mindste inde i din pc)
12. marts 2009 - 15:28 #2