Avatar billede lexkorbs Nybegynder
11. marts 2009 - 20:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Mit program virker ikke!

Hej eksperter :)
For mindre end en uge siden anskaffede jeg mig en 64 bit computer med Vista Ultimate x64..
Alting kørte fint indtil jeg blev nødt til at formatere igen, men det gjorde ikke noget fordi det var ikke meget jeg havde nået at gøre på den kortet tid mit Vista havde været oppe.
- Efter den nye formatering vil mit Studio/Lyd-program, Ableton Live 7, ikke starte.. Jeg har prøvet at installere det på flere forskellige steder, men alle steder giver mig fejlmeddelsen: "This application has failed to start because of MSVCP71.dll was not found. Re-installing the application may fix this problem."

  Jeg har tjekket at der er en sådan .dll fil i min system32 mappe, og jeg har også forsøgt at kopiere den ind i mappen hvori ableton live ligger, men stadig samme meddelse.

Jeg har virkelig brug for at dette program virker, er der nogen der har nogen idé om hvad der kan være galt?

Hvis nogen har tid og lyst til at gøre et forsøg over TeamViewer er det en mulighed :)

Tak på forhånd, -Sune.
Avatar billede snowball Novice
11. marts 2009 - 20:38 #1
Prøv enten at kopiere filen ud i roden af C drevet eller kør nedenstående kommando for at registrere DLL filen:

regsvr32 "c:\windows\System32\msvcp71.dll"
Avatar billede snowball Novice
11. marts 2009 - 20:42 #2
Efter lidt søgen på Google, så tyder det på, at du måske skal kopiere filen ind i folderen "C:\Windows\SysWOW64" nu når det er en 64bit Windows du har.
Avatar billede lexkorbs Nybegynder
11. marts 2009 - 21:04 #3
#1) Jeg skriver kommandoen og får denne fejlmeddelse:

The module "c:\windows\system32\MSVCP71.dll was loaded but the entry-point DLLRegisterServer was not found.

Make sure that "c:\windows\system32\msvcp71.dll" is a valid DLL or OCX file and then try again.

#2) Okay prøver det nu.
Avatar billede lexkorbs Nybegynder
11. marts 2009 - 21:07 #4
#2) Den kommer stadig med samme fejlmeddelse OG DOG...
Under detailed information står der "Fault Module Name: ntdll.dll" istedet for før hvor der stod MSVCP71.. Men der er en ntdll.dll i både system32 og sysWOW64 :o)
Avatar billede snowball Novice
11. marts 2009 - 21:27 #5
Er det den nyeste version du installere - V7.0.14?

Kører du programmet som Administrator?
Avatar billede lexkorbs Nybegynder
11. marts 2009 - 21:31 #6
Jep det er den nyeste.
Det virker hverken med eller uden administratorrettigheder.
:\
Avatar billede raevdal Nybegynder
12. marts 2009 - 00:08 #7
I Vista er der en facilitet at man kan højreklikke på et program ( eller link til program) og vælge muligheden Kør som administrator
Avatar billede lexkorbs Nybegynder
12. marts 2009 - 07:47 #8
#7) Og den facilitet kører programmet med administratorrettigheder, hvilket jeg har prøvet.
Avatar billede lexkorbs Nybegynder
12. marts 2009 - 20:15 #9
Fik det til at virke ved at kopierer MSVCP71.dll og MSVCR71.dll fra et program der hedder Exstra DVD Tools over til c:\windows\syswow64 :)