Avatar billede staal84 Nybegynder
11. marts 2009 - 18:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Begrænsning af den viste celles indhold

Hej Eksperter

Hvis man har en celle, hvori der står "August".
Kan man med formatering af celle (eller anden måde) sørge for at der kun bliver vist "Aug" i cellen?

Ligesom man med 3 m'er (MMM) i brugerdefineret formatering af celler, kan begrænse en dato (fx 01.08.2008) til at vise "aug".

Med venlig hilsen
Michael
Avatar billede richardsen Juniormester
12. marts 2009 - 04:19 #1
Definer din celle som Custom og i type skriver du mmm - that's it
Avatar billede staal84 Nybegynder
13. marts 2009 - 13:36 #2
Det er så vidt jeg kan se, det samme jeg selv har skrevet i spørgsmålet, men det virker ikke, når det er en tekst.

Jeg bruger teksten i en sumprodukt formel, så kan ikke bare erstatte den af en dato. Og der hvor dataene hentes fra, skal den stå med fuld månedsangivelse.

Andre forslag?
Avatar billede staal84 Nybegynder
13. marts 2009 - 13:50 #3
Nå - hvis nogen ligger inde med svaret på spørgmålet hører jeg gerne fra jer.

Løser problemet ved at lave en skjult række, hvor måned er skrevet fuldt ud og laver så en ekstra række, som kun viser de første 3 tegn, som jeg bruger som overskrift.
Avatar billede staal84 Nybegynder
13. marts 2009 - 13:50 #4
Afsluttes