Avatar billede rumagentspiff Novice
11. marts 2009 - 09:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

udgående post på sbs2003

hejsa

vi har en sbs2003 med exchange kørende i firmaet.
jeg har fået indgående post til at virke, men jeg kan stadig ikke sende nogen, svaret jeg får er:

meddelelsen nåede ikke frem

organisationen som meddellesen blev sendt til oplyser at mailadressen ikke findes
snak med din administrator
(der estår også dato og tid)

jeg har kørt wizard for internet og mail
det eneste jeg ikke kan finde er hvor jeg skal skrive porte for udgående post, som er 2525 for udbyderen.

domain udbyder er one.com

håber virkelig i kan hjælpe for jeg sidder foran maskinen nu
Avatar billede misbruger Nybegynder
11. marts 2009 - 09:33 #1
Du skal ikke angive din domain udbyders smtp server/port for udgående post.
Exchange står selv for at være SMTP, dog skal du sikre dig at din internet udbyder tillader udgående traffik på port 25, samt at du ikke har en firewall der blokere.

Hvis du alternativt kræver at din exchange benytter din udbyders SMTP, skal du benytte en SMTP connector... se denne gode walkthrough... http://www.amset.info/exchange/smtp-connector.asp
Avatar billede osdata Nybegynder
11. marts 2009 - 09:45 #2
Du kan rette det under egenskaberne for "SMTP virtual Server" i Exchange manageren.

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede rumagentspiff Novice
11. marts 2009 - 10:14 #3
jeg prøvede lige at køre exchange wizard for mail. og den siger at hvis jeg vil sende mail kan serveren ikke være en bridgehead server, hvad f... betyder det

mvh
Thomas
Avatar billede misbruger Nybegynder
11. marts 2009 - 10:40 #4
Brigdehead er når du benytter en SMTP connector til at forwarde mails til en ekstern SMTP server (din udbyders).
Avatar billede rumagentspiff Novice
11. marts 2009 - 11:41 #5
oki, takker