Avatar billede fransen Nybegynder
09. marts 2009 - 16:31 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

KISS DP-558: skift af original 80GB disk til større

jeg har en kiss dp-558 med 80 GB disk - den eer jo alt for lille :-).

jeg prøvede at montere en 160 GB disk jeg havde liggende og formatterde den fra kissen - men den vil ikke optage på den.

nogen gode bud på hvad der skal til af disk, firmware osv?
Avatar billede kasperhy Nybegynder
11. marts 2009 - 21:41 #1
Der findes en firmware, der hedder Stage2, som burde kunne hjælpe med det.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
11. marts 2009 - 21:46 #2
Jeg kører selv Stage2 på min DP-558 m. 200 GB (original disk, har dog overvejet en ny). Det virker fint:

http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6159

Det smart er at man via Kiss'ens IP-adresse kan komme ind i en række værktøjer som lader dig tjekke disken og reparere den. Se under Moduler -> e2fsck.
Avatar billede fransen Nybegynder
14. marts 2009 - 11:58 #3
så har jeg flashed med stage 2 og fulgt opskrift på - http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=9949
efterfølgende har jeg prøvet at tilslutte 160 gb disken men får ikke lov at optage på den - no disk/internal error
skal jeg flashe med den nye disk tilsluttet?
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
14. marts 2009 - 17:35 #4
jeg tror der skal flashes med den i. Men start evt. med at se om du kan køre e2fsck værktøjet.
Avatar billede fransen Nybegynder
16. marts 2009 - 15:00 #5
har prøvet at flashe med den nye disk i - men under opstart hænger den med en error_2 fejl og jeg booter igen og den er på.
jeg kan ikke fange den i web interfacet og disken meldes 'ikke klar'.
jeg kan derofr ikke køre e2fsck værktøjet på den og det giver vel ingen mening at gøre det på den gamle disk?
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
16. marts 2009 - 15:10 #6
Avatar billede fransen Nybegynder
16. marts 2009 - 15:40 #7
tja det kan selvf. være at jeg har en gal disk der ikke opfylder krav.

mon ikke en - http://www.bjtrading.dk/shop/default.asp?f=edbp&vare=141630 - skulle kunne du:

320GB Samsung 7200rpm IDE 8mb
320GB Samsung IDE SpinPoint T133
320 GB / 7200 rpm / 8 MB / ATA-100 / 8.9 ms

kører godt nok lidt hurtig i forhold til et af indlæggene, men er ATA-100.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
16. marts 2009 - 16:07 #8
Har desværre ikke selv prøvet, men har da overvejet om min 200 gb ikke skulle op til 400 eller lign. Så ingen garantier - spørgsmålet er om det snart kan betale sig at opspore en ældre 200 gb brugt DP-558 som man ved virker.

Er i øvrigt superglad for min men kan se at der bliver problemer når vi går over til digitalt tv...en ekstern tuner ødelægger lidt ideen.
Avatar billede fransen Nybegynder
16. marts 2009 - 16:14 #9
enig - kunne være man skulle vende blikket mod en mpeg4 optager.
men vil helst ikke i lommen på 'de store'
Avatar billede fransen Nybegynder
18. august 2010 - 20:19 #10
lukker sagen