Avatar billede zeuz Nybegynder
04. juli 2001 - 18:29 Der er 14 kommentarer

format c:

jeg vi gerne formater min harddisc og ved ikke hvad jeg skal gøre for at få min computer op at køre igen efter jeg har skrevet format c: ude i dos.  ZeuZ
Avatar billede mtas Nybegynder
04. juli 2001 - 18:31 #1
du skal bare huske at have en evt. windows start-diskte og huske at din bios skal boot på diskette drevet.

Derefter kommer det hele automatisk...

DISKETTE
&
CDEN

/mtas
Avatar billede tpiil Nybegynder
04. juli 2001 - 18:31 #2
start op med startdisketterne og installer windows :)
Avatar billede mtas Nybegynder
04. juli 2001 - 18:31 #3
Efter du har skrevet format c: og har det hele klar slukker du computen og tænder den igen.

Så skulle det virke...
Avatar billede tpiil Nybegynder
04. juli 2001 - 18:32 #4
Avatar billede mtas Nybegynder
04. juli 2001 - 18:32 #5
!!! DET HAR JEG JO LIGE SKREVET !!!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. juli 2001 - 18:34 #6
hvilken computer er det.
Hvis det er en IBM, Compaq, AmiTach eller DELL er der en over vejende sandsynlighed for at du har en recovery disk (CD-ROM).
Denne sletter alt på din maskine og installere maskinen, som den dag du fik den.
MEN DU MISTER ALLE DINE DOKUMENTER OG DINE MAILS.
Avatar billede tpiil Nybegynder
04. juli 2001 - 18:34 #7
mtas >> RO PÅ MAND :)
man opdatere jo ikke før man svarer :)
og hvis du går efter pointsene så må du gerne få dem jeg går ikke efter point mere :)
Avatar billede nuki Nybegynder
04. juli 2001 - 18:34 #8
Sæt en startdiskkete i og gå ind på a drevet ude i dos.
Skriv så formatr c: og derefter y og så enter.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. juli 2001 - 18:36 #9
Hvis du har en Recovery CD, kommer du den i CD rom drevet, lukker det, slukker maskinen, og starter maskinen igen, så skulle det hele gerne gå af sig selv.
Avatar billede negertt Nybegynder
04. juli 2001 - 21:06 #10
Gå ud i dos skriv format c:/q så går det meget hurtigere... bagefter sætter du din startdisk i og genstarter din computer... så er resten enkelt...
Avatar billede cybermike Nybegynder
05. juli 2001 - 01:40 #11
james_t>HALLÅÅÅÅ du står ikke seriøst og anbefaler at bruge automatiske recovery cder????
Avatar billede yaief Nybegynder
05. juli 2001 - 03:47 #12
Øhm... hvorfor genstarte og bruge startdiskette?? Har aldrig fattet det... man kan jo for det første få en pænt clean install ved at smide deltree og attrib i roden og nakke c;\\windows - og derefter attribe alt i roden og så slette det... derefter bare en reinstall fra et windows gemt på hd\'en.

Hvis man vil installere  - og har cd\'en (det har du jo nok...) - så bare gå i DOS og formatter. Uden genstart så start installationen fra CDrom-drevet. Hvis computeren fucker op er det selvfølgelig bare synd :) Så må man alligevel skaffe en disk... Hmmm - bare  mine små tanker =)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. juli 2001 - 10:03 #13
cybermike>> jo det kan jeg godt anbefale, for det er det bedste at gøre hvis man ikke ved hvad man skal gøre. Zeuz ved tilsyneladende ikke hvordan han skal gøre, for så ville han ikke spørge, derfor er recoverydisken en god løsning.
Avatar billede harald-miliard Nybegynder
27. juli 2001 - 12:35 #14
Hvad med at bruge Fdisk først - fjern dine drev og bagefter gendan dem .. MEN husk en bootdisk og så skal du ikke formatter før du har genstartet !!