Avatar billede ebbesen Nybegynder
06. marts 2009 - 12:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Eksternt drev

Jeg overvejer at købe en minipc, men så kommer jeg til at mangle et drev til at installere fra.
Jeg kan købe en ekstern DVD-brænder, men de ligger i mange priser, fra 250 kr. 5000 kr.
Er det OK med en billig en af et anderkendt mærke?
Jeg har også læst om at lave en ISO fil ud af CD'er. Der fås programmer hertil, både gratis og til en forholdsvis billig penge. Kan det anbefales?
Avatar billede MadsJakobsen Nybegynder
06. marts 2009 - 12:56 #1
Bruger selv en ekstern DVD-brænder her på arbejde. Prisleje omkring kr. 600,- Fungerer upåklageligt og har endnu ikke lavet en eneste fejlbrænding.

Det kommer an på, hvad du skal bruge ISO-filerne til. Det kræver selvfølgelig diskplads, men er også en mulighed. Så slipper du for et stort arsenal af skiver...
Avatar billede ebbesen Nybegynder
06. marts 2009 - 13:02 #2
Som jeg skrev skal filerne bruges til fx at installere Office pakken med. Jeg har masser af plads på den stationære, hvor jeg evt. vil lave ISO filerne, og så kan de jo slettes igen efter kopiering til en USB-nøgle.
Hvis jeg alligevel skal betale for et program, der duer til ISO, kan jeg vel lige så godt bruge en brænder, der jo alt andet lige er mere alsidig (div. andre CD'er/DVD'er).
Jeg har skiverne alligevel, så det er ikke det, der betyder noget.
Avatar billede Max-Brauer Nybegynder
08. marts 2009 - 21:51 #3
Jeg bruger selv PowerISO som er fantastisk til det, dette er dog ikke gratis men prøv det på www.download.com (eller søg selv efter et program der)

fx et gratis iso program -->http://www.download.com/Free-ISO-Creator/3000-2242_4-10902634.html?tag=mncol

god fornøjelse :)