Avatar billede greisdk Nybegynder
04. marts 2009 - 20:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Can't connect to local MySQL

Hej

Jeg har et problem med at få fat i min MySQL database.
Jeg har webhotel hos Web10.dk.
Følgende fejl kommer når jeg prøver:

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2) in /usr/home/web/web175214/avalyn.greis.dk/dbconn.php on line 2
Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2).

Nogle der kan hjælpe mig med hvad jeg skal gøre!?
Avatar billede arne_v Ekspert
04. marts 2009 - 20:45 #1
Conneter du til den rigtige server ?
Avatar billede brinck10 Nybegynder
04. marts 2009 - 20:45 #2
Og du er sikker på at du bruger den sætter paramterne rigtigt? Har du dobbeltjekket host, user og pass?

//Frederik
Avatar billede jensgram Nybegynder
04. marts 2009 - 20:50 #3
Din DB-host skal nok være 'db.greis.dk', kunne jeg forestille mig. Derefter kommer der sikker en anden fejl hvis heller ikke brugernavn og password stemmer :)
Avatar billede greisdk Nybegynder
04. marts 2009 - 20:51 #4
jeg kører "localhost" lige nu, men det kan godt være ikke det er rigtigt...
jeg skriver:

<?php
$conn = mysql_connect("localhost", "brugernavn", "password")
  or die(mysql_error());
$db = mysql_select_db("web175214_01")
  or die(mysql_error());
?>
Avatar billede arne_v Ekspert
04. marts 2009 - 21:37 #5
Det maa staa i dine papirer / online help hvilken database host du skal bruge.
Avatar billede greisdk Nybegynder
04. marts 2009 - 21:41 #6
har fundet fejlen nu... en mindre slåfejl der gjorde foreskellen!!!