Avatar billede heinoma Nybegynder
03. marts 2009 - 16:34 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

Bios fejl

hej alle sammen.

da jeg vil starte min bærebar før! star der at der noget galt med BIOS

ubknow BIOS error Error code = FFFF

press F1 to resume

men når jeg trykker F1 kommer jeg ind på den fejlsikret tilstand, men den virker heller ikke, der kommer blue screen, og bagefter lukker den ned igen!

Håber i kan hjælpe! på forhånd Tak
Avatar billede hearnz Nybegynder
03. marts 2009 - 16:36 #1
har du prøvet at opdatere bios før det skete?
Avatar billede heinoma Nybegynder
03. marts 2009 - 16:37 #2
nej, det skete bare lige!
Avatar billede hearnz Nybegynder
03. marts 2009 - 16:38 #3
lyder meget mærkeligt!

Du kan starte den i windows fejlsikret tilstand siger du? altså når du helt ind i windows før den går i BSOD?
Avatar billede heinoma Nybegynder
03. marts 2009 - 16:40 #4
nej, den starter og står at der er en ukendt BIOS fejl. og man kan kun trykke F1

så kommer man ind på den side hvor man kan vælge at starte computeren i fejlsikret tilstand, eller normalt
men ingen af delene virker, trykker man på en af dem, kommer der blue screen frem, og derefter genstarter den pc'en
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
03. marts 2009 - 16:44 #5
Hvor gammel er din Computer? det kan være at batteriet er stået af..-
Avatar billede heinoma Nybegynder
03. marts 2009 - 16:45 #6
den er kun 3 måneder gammel :(
Avatar billede hearnz Nybegynder
03. marts 2009 - 16:48 #7
Det er alvorligt når en computer melder BIOS fejl..især når det er en unknown error. Måske kan det være batteriet ja, men det tvivler jeg på nu da det er en unknown error. ligemeget hvad er det jo en bærbar og hvis du vil ind til batteriet skal du bryde garantimærket og det ville være dumt på så ny en computer.

Det er nok ikke det her du vil høre, men skynd dig tilbage hvor du har købt den og bed om en ny :)
Avatar billede heinoma Nybegynder
03. marts 2009 - 16:51 #8
ja, men har prøvet at tænde pc'en uden batteriet, men det virker heller ikke :(
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
03. marts 2009 - 16:52 #9
Skriver den ikke andet ? ("F2") run setup
Avatar billede hearnz Nybegynder
03. marts 2009 - 16:53 #10
Det er ikke batteriet bagpå din bærbare jeg snakker om. Det er det lille flade batteri der sidder på motherboardet og gemmer indstillinger i BIOS mm.
Avatar billede heinoma Nybegynder
03. marts 2009 - 16:54 #11
nej :( der står øverst at alle hardware, harddisk osv. virker fint! men så kommer den ukendte fejl nederst står der F1=RESUME
Avatar billede heinoma Nybegynder
03. marts 2009 - 16:55 #12
nårhh det kender jeg ikke så meget til heh!
Avatar billede hearnz Nybegynder
03. marts 2009 - 16:57 #13
det er forskelligt ra mærke til mærke, hvilken knap man skal bruge til at komme ind i BIOS under opstart. De mest almindelige er "DELETE" "F2" "F11" "F12".

Prøv at trykke på disse knapper under opstarten, og se om du ikke kan komme ind i din bios opsætning på den måde.

altså du skal trykke på dem imens den tjekker harware, harddiske osv..
Avatar billede hearnz Nybegynder
03. marts 2009 - 17:03 #14
kommer i tanke om en anden løsning du måske skulle prøve.

Du kan finde BIOS opdateringer på din bærbares producents hjemmeside. Det er meget forskelligt fra mærke til mærke hvordan man kan opdatere BIOS, men på de fleste nye systemer kan du enten gøre det direkte fra windows eller, i dit tilfælde, hive filerne ud på en usbstick som du så skal boote på. Det kræver jo selvfølgeligt at du kan komme ind i din bios opsætning.

Hvilken maskine har du?
Avatar billede hearnz Nybegynder
03. marts 2009 - 17:06 #15
Jeg er nød til lige at smutte, men vender tilbage om 20 minutter ca. Prøv det jeg har skrevet og se eventuelt i din manual hvordan du kommer ind i BIOS opsætningen da det er ret essentielt for at kunne arbejde videre på problemet.
Avatar billede heinoma Nybegynder
03. marts 2009 - 17:49 #16
okay, prøver lige
Avatar billede heinoma Nybegynder
03. marts 2009 - 18:30 #17
hmm kan ikke komme ind på bios setup!
Avatar billede hearnz Nybegynder
03. marts 2009 - 18:35 #18
fik du tjekket din manual for hvordan du kommer ind i bios? ellers så fortæl mig hvilken computer du har så skal jeg finde ud af det til dig.
Avatar billede heinoma Nybegynder
03. marts 2009 - 18:39 #19
nej, det er en HP 2133
Avatar billede osigaard Nybegynder
03. marts 2009 - 19:39 #20
Hvis din bærbqare er en HP 2133 Mini-Note PC, så prøv evt at læse denne manual:
http://bizsupport2.austin.hp.com/bc/docs/support/SupportManual/c01421239/c01421239.pdf
Avatar billede heinoma Nybegynder
03. marts 2009 - 19:48 #21
har løst den, men ved ikke hvad jeg kan bruge den til, når der ikke står noget om bios opsætningen
Avatar billede heinoma Nybegynder
03. marts 2009 - 20:03 #22
sorry skulle stå læst, men ikke løst
Avatar billede osigaard Nybegynder
03. marts 2009 - 20:46 #23
Starting Computer Setup = Starting BIOS Setup

To start Computer Setup, follow these steps:
1. Turn on or restart the computer.
2. Before Windows® opens and while the "F10=ROM Based Setup" message is displayed in the
lower-left corner of the screen, press f10.

Altså Tænd for Computeren.
Prøv straks efter, at Trykke på <F10> tasten for at komme ind i Setup = BIOS setup programmet.
Avatar billede osigaard Nybegynder
03. marts 2009 - 21:04 #24
Starting Computer Setup = Starting BIOS Setup

To start Computer Setup, follow these steps:
1. Turn on or restart the computer.
2. Before Windows® opens and while the "F10=ROM Based Setup" message is displayed in the
lower-left corner of the screen, press f10.

oversat til dansk:

Start Computer Setup = Start BIOS-opsætning

Du kan starte Computer Setup ved at følge disse trin:
1. Tænd eller genstarte computeren.
2. Før Windows ® åbnes, og mens "F10 = rom Baseret Setup" vises i nederste venstre hjørne af skærmen, skal du trykke på F10.
Avatar billede osigaard Nybegynder
03. marts 2009 - 21:12 #25
Kan du ikke komme ind i Bios setuo <F10>, så må det være en ommer til HP, når computer ikke er end 3 mdr. gammel, er der garanti på den, så lad endelig vær med at forsøge at komme ind til BIOS bateriet, for så ryger din garanti.

Håber du får liv i den bios.
Avatar billede heinoma Nybegynder
03. marts 2009 - 21:19 #26
nope det gider den ikke :(
problemet er at jeg ikke kan finde den lorte bon....
men de har mine info, da jeg skulle købe den. så håber det går!
Avatar billede hearnz Nybegynder
03. marts 2009 - 21:27 #27
Uheldig er du ihvertfald og hvis du ikke engang kan få lov at komme ind i bios opsætningen kan du heller ikke få lov at opdatere biosen og dermed er det en reklamations sag.

Du bør stadig kunne sende den direkte til HP selvom du ikk har en kvittering, men det nemmeste er selvfølgeligt at lade butikken hvor du har købt den ordne det.

bad luck mate :(
Avatar billede heinoma Nybegynder
03. marts 2009 - 21:28 #28
ja, det noget lort! men håber at de gider! da de kan se på deres pc at jeg har købt den der!
Avatar billede hearnz Nybegynder
03. marts 2009 - 21:42 #29
ja men så er der vel ikke så meget andet at sige i den sag.

Jeg smider et svar og deler gerne med andre der har været behjælpelige, eller du kan tage points selv hvis du mener du alligevel ikke har fået en løsning på dit problem ;)
Avatar billede heinoma Nybegynder
03. marts 2009 - 21:42 #30
århhh har endelig fundet den bon der!!! mange tak for hjælpen hearnz og osigaard!
Avatar billede heinoma Nybegynder
03. marts 2009 - 21:45 #31
osigaard hvorfor kan jeg ikke give dig point??
Avatar billede hearnz Nybegynder
03. marts 2009 - 22:08 #32
SÅdan! :) så er det bare at få byttet svinet!

du skulle have valgt hvor mange point jeg skulle have så kunne du ha givet resten til oisgaard, men det er for sent nu.

Men hvis det var meningen vil jeg helre end gerne oprette et spørgsmål hvor du kan få dine 15 point oisgaard?
Avatar billede osigaard Nybegynder
04. marts 2009 - 16:10 #33
hearnz
Behold du dem blot, points er mig så ligegyldig, men er da glad, hyvis jeg kan hjælpe.
:-)
Avatar billede osigaard Nybegynder
04. marts 2009 - 16:11 #34
hyvis=hvis
Avatar billede hearnz Nybegynder
04. marts 2009 - 16:15 #35
bukker og takker.
Avatar billede heinoma Nybegynder
04. marts 2009 - 19:42 #36
okay sorry! heh

det er så dejlig at folk er så hjælpsomme herinde!

har sendt den til rep idag!