Avatar billede renebl Nybegynder
02. marts 2009 - 15:45 Der er 3 kommentarer

Nyt bundkort

Jeg fandt som resultat af en anden tråd ud af, at mit bundkort ikke fungerer optimalt. (slot til grafikkort virker ikke)

Så jeg skal ud og investerer i et nyt.

Mit simple spørgsmål går blot på hvad faldgruberne er når jeg køber bundkort....

Altså det skal have en PCI-E port, check.

Hvad med processor?

Andet?

Ellers er det vel blot at finde et til en 500kr og så forsøge at samle skidtet :)
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
02. marts 2009 - 16:08 #1
Det kommer an på hvad du skal bruge det til. Taler vi lav pris og nogenlunde performance kan AMD være en mulighed, bedste performance som er til at betale er Intel Core 2 Duo og et X38 / P45 bundkort - og taler vi ren performance skal du have fat i et X58 / Core i7 system.

...så hvad er dit typiske brugsmønster?
Avatar billede renebl Nybegynder
02. marts 2009 - 16:29 #2
Altså jeg bruger computeren til det meste, men da computeren er ved at være i den ældre kategori vil jeg ikke investerer for meget i den. Men skal da kunne håndterer spil og deslige

Nuværende bundkort er et Biostar PT890775 S-775

Jeg søgte efter et identisk, for så var jeg da sikker på at alt passede, men jeg kan ikke finde præcist dette, kun nogen der minder om.

Derfor jeg vil høre om forskellige ting man skal overveje..
Avatar billede Inqk Nybegynder
02. marts 2009 - 16:55 #3
Mht. performance pr. strømforbrug skulle Intels G31 chipset sammen med en E7x00* Core 2 Duo processor være en klar vinder.

*E7200, E7300 og E7400.