Avatar billede Fuscus Nybegynder
02. marts 2009 - 10:35 Der er 2 kommentarer

Ny processor

Hej

Min HP Pavilion dv2000, er temmelig fucked, og er en produktionsfejl på denne model, da processoren bliver hurtig varm, og en mere effektiv blæser ikke er løsningen. Kan det betale sig at investere i at få en fagmand til at sætte en ny processor i (medmindre det er er hele bundkortet der skal skiftes?), eller er det ny computer? Den er 2 år gammel og kostede 8500.

Mvh Danny
Avatar billede julleman Nybegynder
02. marts 2009 - 11:01 #1
Har du overvejet at checke din garantistatus hos HP?
Nogle maskiner har op til 3 års onsite og du kan ved at ringe til dem høre om dette er dækket af garantien.

Er det et problem at den bliver varm, slukker den ned, eller skaber andre problemer?

Mvh

Julius
Avatar billede Fuscus Nybegynder
02. marts 2009 - 11:16 #2
Hej Julius

Maskinen starter langt fra altid styresystemet når den tændes. Det er nået dertil at cd/dvd-drevet ikke på nogen måde kører, men det gælder faktisk det samme ved et ekstern drev også, så noget med bufferen tænker jeg. Er blevet reinstalleret, BIOS m.m. opdateret..

Modellen har en onsite-garanti, da den er registeret som en med fejl på, men som jeg læser det, så er den garanti, nok lige præcis udløbet for mig. Den er købt i januar 2007...