Avatar billede tast Nybegynder
02. marts 2009 - 07:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke se mig i søgeresultater

Jeg er begyndt at kikke på søgemaskine optimering.

Jeg har nu i ca. 1 måned fået optimeret hjemme siden rent tekst mæssigt og meta tags, link osv.

Det jeg ikke helt har fattet endnu er hvordan og hvornår man opnår en placering.(ikke at jeg skal være nummer et, jeg vil til at starte med bare kunne se mig på søgeresutat listen)

Hvis jeg søger på: Katrin Design, ja så liger jeg nummer 1 fordi det er så specifik en søgning.
Men hvis jeg søger på "børnetøj" som er ordet jeg prøver at optimere til, så kommer siden slet ikke med i søgningen.

Er der nogen som har et godt råd?

Rasmus
www.katrindesign.dk
Avatar billede jimmydk Nybegynder
02. marts 2009 - 09:23 #1
Det tager mere end 1 md at få en ordenlig placering.

Et par gode råd kan være.

Husk at opdatere indholdet på din side, Google kan godt li det.!
Brug evt. denne side til at optimere siden mere http://whois.domaintools.com/katrindesign.dk
Få lavet et sitemap til siden http://www.xml-sitemaps.com/
Evt. en titel på dine links.

Hvis man søger på "me-too børnetøj" ligger siden på side 12, hvilket er en ok start.

Men sikkert andre herinde som kan flere tricks end mig.!
Avatar billede tast Nybegynder
02. marts 2009 - 22:45 #2
Når du har fundet mig på side 12,- har du så blot siddet og skiftet side og kikket efter min adresse. Eller findes der en smartere måde at gøre det på?
Avatar billede jimmydk Nybegynder
03. marts 2009 - 09:03 #3
Jeg har søgt på "me-too-børnetøj" og klikket mig igennem siderne til jeg fandt dig. :)

Du kan melde dig til på google og få det der hedder "webmasterværktøjer" via den kan du få noget på iGoogle som viser din statistik, se billede.!
http://sigenstrøm.dk/Uploads/eksperten.jpg
Avatar billede tast Nybegynder
03. marts 2009 - 23:03 #4
Damn, for en tålmodighed ;-)

Har du nogen anelse om hvorfor min side slet ikke kommer frem hvis man søger på ordet "børnetøj"?. Jeg troede at google tog mere eller mindre alle sider med i deres søgning. Så jeg havde forventet at ligge på en side MEGET lang bagud, men at jeg slet ikke er der det forstår jeg ikke!?!?!

Sidst men ikke mindst smid et svar så du kan få point.
Og tak for de gode links, det var brugbart.
Avatar billede jimmydk Nybegynder
03. marts 2009 - 23:30 #5
Hvis man kigger på den side som ligger nummer 1.

Så har de børnetøj 7 gange i deres tekst, hvor imod din side har de 3 gange.

Du kan f.eks under selve siden skriver
"Katrin Design online børnetøj, samt adrese, cvr og kontakt info"

Det ville give dig "Børnetøj" en gang mere

Du kan i denne tekst
"Du har også mulighed for at tilmelde dig vores Gratis Nyhedsbrev. Her vil du modtage en mail ca. hver måned hvor der er sidste nyt omkring nye varer, udsalg og gode tilbud"

Skrive
"Du har også mulighed for at tilmelde dig vores Gratis Nyhedsbrev. Her vil du modtage en mail ca. hver måned hvor der er sidste nyt omkring vores børnetøj, nye varer, udsalg og gode tilbud"

Det giver en gang mere, det vil muligvis gøre det muligt at finde siden hvis du søger på "børnetøj" når google har været igennem din side.

Alt i alt vil det hele hjælpe dig, men det koster noget arbejde.
Og som siden bliver ænldre vil du også have muligheden for at få en bedre placering.

Hvis du søger på "børnetøj udsalg" ligger du på side 6
Avatar billede tast Nybegynder
04. marts 2009 - 00:14 #6
Super.....Jeg har kun her for nyeligt begyndt at gå op i dette søgeoptimering. Men syntes at det er vildt spændende. Så tak for din hjælp det har givet mig en god ide om i hvilken retning jeg skal gå.