Avatar billede schouborg Nybegynder
28. februar 2009 - 10:54 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Skærmbilledet "vælter"

Jeg er på besøg hos mine børnebørn, og de har fået skærmbilledet til at rotere 90 grader. Jeg mener at have hørt, at det sker ved en bestemt tastekombination, men kan ikke huske hvilken. Er der mon nogen, der kan hjælpe?
Schouborg
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
28. februar 2009 - 11:08 #1
Ja det tror jeg.. skal først lige vide hvilken styre system du bruger ?
Avatar billede schouborg Nybegynder
28. februar 2009 - 11:20 #2
windows xp
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
28. februar 2009 - 11:41 #3
ok.. "højre" klik med musen ude på skrivebordet... tryk på "Egenskaber" tryk nu på "instillinger"  og dernæst "Avanceret" og så på dit grafikkort.... (ved ikke lige hvilken grafikkort du bruger... (der inde finder du grafiske egenskaber som du kan redigere som du vil...)
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
28. februar 2009 - 11:43 #4
--- Du skal højre klikke med musen på (ingenting) ---
Avatar billede haverslev Novice
28. februar 2009 - 12:08 #5
MichaelWJ-IT > "svar" er til et korrekt løsning - nogle dine indlæg må betegnes som kommentarer/forespørgsler

Prøv følgende tastekombination:
CTRL+ALT+ piletast til venstre/højre
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
28. februar 2009 - 12:16 #6
sker intet da jeg bruger en Acer Aspire One...
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
28. februar 2009 - 12:36 #8
ved ikke lige hvilken program du bruger til dette.. det virker ikke på min spand og hellere ikke i Vista... (Orginal Windows?)..
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
28. februar 2009 - 12:43 #9
--- Du har nok ret i at det virker -jeg har DISABLED mine Hotkeys i Regdatabase ---
Avatar billede haverslev Novice
28. februar 2009 - 12:59 #10
Det er muligt, at dine genvejstaster er sat ud af kraft pga. at dit grafikkort har "overtaget" de tastekombinationer:
http://internetducttape.com/2006/08/01/stupid-windows-features-monitor-display-turns-sideways-or-upside-down/
Avatar billede schouborg Nybegynder
28. februar 2009 - 13:12 #11
hvordan kan jeg komme til at acceptere haverslevs svar: "Prøv følgende tastekombination:
CTRL+ALT+ piletast til venstre/højre", som virker
schouborg
Avatar billede haverslev Novice
28. februar 2009 - 13:14 #12
Der kan kun accepteres ved, at der er lagt et "svar" fra vedkommende bruger, som her givet løsningen.
Det er hermed gjort :-)
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
28. februar 2009 - 13:30 #13
Hallo!!! haverslev dette er da ikke løsningen... Hvad hvis bruger har DISABLED sine Hotkey i Regdatabase ??? Hallo !!!!
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
28. februar 2009 - 13:31 #14
Ok.. "højre" klik med musen ude på skrivebordet.(Ikke på Ikoner).. tryk på "Egenskaber" tryk nu på "instillinger"  og dernæst "Avanceret" og så på dit grafikkort.... (ved ikke lige hvilken grafikkort du bruger... (der inde finder du grafiske egenskaber som du kan redigere som du vil...)
Avatar billede schouborg Nybegynder
28. februar 2009 - 13:34 #15
Det virker i hvert fald på vores computer. Tak for hjælpen.
schouborg
Avatar billede haverslev Novice
28. februar 2009 - 13:36 #16
Øhh, det jeg hentyder til  d. 28. februar 2009 kl. 12:59:43
er jo til dig MichaelWJ-IT !

Spørgeren kunne jo godt bruge mit første indlæg, nemlig:
Prøv følgende tastekombination:
CTRL+ALT+ piletast til venstre/højre

Se:  d. 28. februar 2009 kl. 13:12:51
Avatar billede haverslev Novice
28. februar 2009 - 13:39 #17
Nu bliver det vist forvirende.
Men HVIS mit var et korrekt svar/løsning, så er det det svar der skal accepters - ellers ikke.
Avatar billede schouborg Nybegynder
28. februar 2009 - 17:14 #18
Det, der hjap mig, var: "Prøv følgende tastekombination:
CTRL+ALT+ piletast til venstre/højre" fra haverslev,
så jeg mener, at pointerne er havnet det rette sted.
schouborg
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
02. marts 2009 - 00:30 #19
)o: hvad hvis nu.... (o:
Avatar billede haverslev Novice
02. marts 2009 - 08:53 #20
MichaelWJ-IT ??
Vil du have points skal tilgå dig, da du mener at dit "svar" var det korrekte eller hvad mener du ???