Avatar billede dichael Nybegynder
27. februar 2009 - 22:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Boote uden skærm tilsluttet?

Hej eksperter

Jeg har en Shuttle SD11G5 PC, som jeg bruger til NAS mm. Men jeg kan ikke få dyret til at boote, hvis der ikke er tilsluttet en skærm, hvilket ikke er praktisk, når den står på en hylde i 2 meters højde, sammen med min router mm.
Jeg har kigget BIOS igennem og kan ikke umiddelbart finde en indstilling som kan hjælpe mig, hvad skal jeg kigge efter?
Hvis jeg ikke kan indstille mig ud af det, hvordan kan jeg så snyde dyret så den "tror" at der er tilsluttet en skærm?
Styring foregår ellers via fjernskrivebord.

Takker på forhånd.
Michael
Avatar billede freddie_dk Nybegynder
27. februar 2009 - 22:36 #1
I BIOS skal du nok kigge lidt på "Halt on no errors".
Avatar billede dichael Nybegynder
27. februar 2009 - 22:43 #2
Det er den også sat til, for at kunne boote uden keyboard, men det hjælper tilsyneladende ikke på skærmen.
Avatar billede haverslev Novice
27. februar 2009 - 22:54 #3
Du kan gøre det, ved at "strikke" et VGA stik og nogle modstande sammen.
Her er en opskrift på hvordan:
http://www.monowall.procad.sk/boot_without_monitor.php
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
27. februar 2009 - 23:52 #4
Hejsa..

har du tv-out på dit grafikkort?

hvis du har så prøv at sætte din Computer til at kun at vise tv-out..

(husk lige at have en skærm i nærheden til at sætte den på monitor igen hvis dette kke virker..)
Avatar billede dichael Nybegynder
04. marts 2009 - 10:03 #5
Det er et onboard grafikkort, så det har ikke TVout desværre. Jeg må prøve, som haverslev foreslår, at strikke en dummy sammen så den tror at jeg har en skærm tilsluttet.
Avatar billede dichael Nybegynder
11. marts 2009 - 00:06 #6
Hej

Jeg har fulgt Haverslev's råd om et stik med modstande og det virker bare super, den bootede fint med den og ingen røg endnu, så det er bare super.

Haverslev, vil du ikke oprette et svar, så jeg kan kaste point efter dig :-)

Mange tak for rådene fra jer andre, som dog ikke virkede i mit tilfælde.

--
Michael
Avatar billede haverslev Novice
11. marts 2009 - 09:32 #7
Svar kommer her :-)