Avatar billede fengzebabz Nybegynder
25. februar 2009 - 22:17 Der er 2 kommentarer

Blå skærm ved formatering.

Hej folkens

Jeg sidder med en nyindkøbt bærbar computer (ca 2 måneder gl.), men den har Vista Basic, og det synes jeg er noget filejs. Derfor tænkte jeg, at jeg ville formatere+installere XP på den. Men når den har loadet alle drivers, kommer der bare en blå skærm (BSOD?) med en fejl, hvor der står jeg skal tjekke for vira osv.

Er der noget galt med selve XP-boot cd'en, som jeg har fået fat i, eller er det computeren?

Mvh
Jonas Fenger

ps. er der nogle der vil fortælle mig, hvordan jeg deler de point ud, som jeg har lagt ud? har 580 ude nu.
Avatar billede dealviinde Nybegynder
25. februar 2009 - 22:28 #1
Det er nok fordi du har de rigtige drivere. Prøv at skifte til IDE i BIOS. Så kan du installere XP. Læs derefter dette!!!!http://en.wikipedia.org/wiki/Advanced_Host_Controller_Interface

Har selv haft dette problem.
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. februar 2009 - 22:31 #2
Hvis ovenstående ikke virker kan det også være ram. XP er en smule ram følsom under installation og kan sagtens fejle hvis rammen har en mindre ubetydelig fejl.