Avatar billede kehaan Nybegynder
24. februar 2009 - 16:35 Der er 7 kommentarer

Trådløst internet falder ud.

Hej.

Jeg har et problem med vores trådløstinternet.

Det er et D-link dir-615 router og 3 DWA-140 USB trådløse som er sat til hver computer. Altså 1 DWA-140 i hver computer :)
Vi har 3 computere sat til (dir-615).

Den er også sat til at køre med 802.11n standarden og køre med 270Mbps.
Problemet er bare at nogle gange falder forbindelsen ud. Og efter et stykke tid kommer den tilbage. Det ser ud til at der stadig er forbindelse til routeren men intet internet. Dette er kun ved min computer, og sker ikke ved nogle af de andre 2 computer og de øre stabilt.

Den køre på kanal 3 hvor de andre trådløse i nærheden køre på 7 og 9.
Problemet var det samme med noget gammelt trådløst udstyr vi havde. Og også med Ethernet kabel...
Jeg har også prøvet at skifte USB stik, men det har ikke hjulpet endnu. Der er dog tilsat en trådløs mus også i computeren.

Nogle som ved hvad problemet kan være? På forhånd tak.

Mvh Kehaan.
Avatar billede lablo Nybegynder
24. februar 2009 - 17:39 #1
Hej Kehaan

Det lyder som om du har prøvet en del :-)
Du skrev
"Problemet var det samme med noget gammelt trådløst udstyr vi havde. Og også med Ethernet kabel... "

Hvis problemet er til stede med kabel så kan der være et problem med routeren.

Se her
http://www.dlink.com/products/support.asp?pid=565&sec=0

jeg bemærkede et rev C har et DHCP leasing problem, med Ipaddresserne, det kan meget vel være dette der er årsagen.

Prøv at logge på routeren og se hvad firmware der er på den og sammenlign med ovenstående site.
Avatar billede kehaan Nybegynder
24. februar 2009 - 17:54 #2
Hej.

Men det undre mig at det skulle være routeren.. Da vi brugte ehternet kabel var det nemlig til en helt anden router fra Zyxel.

Så at det skulle være firmwaren tvivler jeg stærkt på?

Den køre med denne firmware:
Current Firmware Version :  2.23
Current Firmware Date : 2007/10/19

Men som sagt. Hvorfor skulle det være firmwaren? Når det også var galt med en anden router bare med kabal? Og med hvad jeg kan huske med en helt tredje router som også var trådløst?

Mvh Kehaan.
Avatar billede lablo Nybegynder
24. februar 2009 - 19:14 #3
Jeg troede det kunne være Firmwaren, eftersom at der ligger en update med en løsning på lease time issue til den router af rev c.

Hvis internetforbindelsen er ustabil og du har prøvet med 3 forskellige routere og du har kørt med kabel tilslutning. (er dette korrekt forstået?)

Så ville jeg måske prøve at forklare min internet udbyder dette, så linien evt kan måles.
Avatar billede kehaan Nybegynder
24. februar 2009 - 19:45 #4
Hej.

Jeg har prøvet med 2 trådløse router. Ene fra Zyxel en anden fra D-link. Og en router KUN med Ethernet stik også fra Zyxel med samme problemer.

Der er intet galt med selve linjen. Da for lidt siden målte de den hos udbyderen og der var den perfekt... Og ved måling hos TDC virker den også perfekt, og speedtest.net.

Og der er intet i vejen med de andre 2 computer som også er koblet til routeren. Deres linje falder ikke ud.

Og ja det er forstået korrekt med 3 routere og kabeltilslutning. Problemet har dog ikke altid været der. Så jeg tænker lidt på om en formattering af computeren måske vil hjælpe. Måske er der et eller andet som er gået galt.

Mvh Kehaan.
Avatar billede lablo Nybegynder
24. februar 2009 - 19:55 #5
hmm jeg kommer til kort her, men inden du formatere din PC. Så ville jeg måske prøve at re installere din driver på computeren. Hvis det er den der mistanke til.
Avatar billede kehaan Nybegynder
24. februar 2009 - 20:04 #6
Hej.

Hmm underligt at det skulle være driveren. Da det ikke var den samme som den fra Zyxel. :D (Godt nok et underligt problem jeg har)

Har lavet en ping til google.dk da den crashede.. Og en ping til google.dk efter den kom op igen.

Og ved den første ping anmodning hvor den crashede (var nede) så siger den at værten ikke kunne findes.

screenshot link: http://i185.photobucket.com/albums/x200/Kehaan/pingafgoogle.jpg

Mange tak for din hjælp ind til videre :)

Mvh kehaan.
Avatar billede lablo Nybegynder
24. februar 2009 - 20:13 #7
beklager jeg ikke kan hjælpe med videre afhjælpning, men måske sidder der en anden derude som kan hjælpe. Men du er i hvertfald velkommen :)