Avatar billede Juventino Nybegynder
23. februar 2009 - 17:54 Der er 10 kommentarer

Hjælp mig, please...hjælp

Hej

Det er første gang jeg prøver at have trådløs internet i hjemmet.
Jeg har koblet modemmet og routeren helt rigtigt til min stationær pc og jeg kan surfe på internettet helt fejlfrit. Men jeg vil gerne også komme trådløst på internettet, ved hjælp af den trådløse router, med min bærbar(Vista). Min bærbar kan godt finde og oprette trådløs forbindelsen, men problemmet er at den siger ''Adgang: Kun lokalt'' og når jeg går ind i mappen
''Netværk- og delingcenter'' så vises det at bærbaren er forbundet med routeren, men den er ikke forbundet med internet. Jeg trykker diagnosticer forbindelsen, så fortæller den: ''Der er muligvis opstået et problem med konfigurationen af DNS-serveren (Domain Name Server). Windows kunne ikke finde den kendte vært www.microsoft.com ved hjælp af DNS. Serveren er muligvis nede.''

Og pc'en kan ikke finde nogen løsninger og derfor håber jeg at der er nogen søde mennesker herinde som vil hjælpe mig.

Med venlig hilsen Juventino
Avatar billede vejmand Juniormester
23. februar 2009 - 17:56 #1
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2009 - 19:15 #2
Start -> skriv, cmd -> enter -> skriv, ping -t helgec.dk -> modtages der svar??
Avatar billede Juventino Nybegynder
24. februar 2009 - 19:21 #3
Laver du sjov med mig, helgec?...for det virkede ikke...svaret var:
''Ping anmodning kunne ikke finde værten helgec''.
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2009 - 19:38 #4
Naturligvis laver jeg ikke sjov, kan du pinge de andre computere på nettet
Avatar billede vejmand Juniormester
25. februar 2009 - 01:41 #5
Har du kigget på mit link?
Avatar billede Juventino Nybegynder
26. februar 2009 - 19:19 #6
ja, det har jeg vejmand...jeg værdsætter det, men indtil videre har det ikke virket...det er virkelig frusterende at det ikke virker...jeg har et spørsgmål:

Jeg har trykket Egenskaber for Trådløs netværksforbindelse også Egenskaber for Internet Protocol Version 6 (TCp/IPv6)...og skal den står på ''Hent automatisk en IPv6-adresse''?

Det samme vil jeg spørge om TCP/IPv4 (Internet Protocol Version 4)

i egenskaber står der også at man kan kontakte sin netværksadministrator for at få de korrekte IP-indstillinger. Er det noget jeg skal gøre og hvem ville det så være?
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2009 - 19:34 #7
Har du overvejet at svare på mit sidste spørgsmål??
Avatar billede Juventino Nybegynder
03. marts 2009 - 09:31 #8
jeg forstod det ikke, nu er ikke sådan at jeg er en computer super geni...
Avatar billede Juventino Nybegynder
19. april 2009 - 14:51 #9
ja, helgec jeg kan godt ping de andre pc'er...men hvad er løsningen...jeg er virkelig frusteret over det her, jeg forstår ikke, hvorfor den ikke virker og ved hellere ikke hvem jeg skal spørge
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. januar 2010 - 20:14 #10
Tror bare du skal lukke her...