Avatar billede falastinii Nybegynder
21. februar 2009 - 14:19 Der er 10 kommentarer

Hjælp driver

Hej derude

Jeg har næsten lige købt en ny bærbar hp pavillion dv7-1092 og vil gerne prøve med windows xp istedet for windows vista. Så problemet ligger i hvor jeg kan anskaffe mig nogle xp driver til min maskine.
Og ja har prøvet HP's hjemme side. men der er kun 2 stk drivere til xp.

Mange tak på forhånd.. :-D
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2009 - 14:37 #1
ja og så er der sikkert kun en vej for dig ring hp op og spørg dem om win xp.

de er måske slet ikke lavet til xp -

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=228&lc=da&dlc=da&cc=dk&lang=da&product=3785701

der er de her 2.

eller skal du i at finde ud af hvem der har lavet onboard conroler hente via den side
storage hente via den side
netkort hente via den side
og så videre - så bliver det altså meget svært
Avatar billede falastinii Nybegynder
21. februar 2009 - 14:50 #2
ej okay, det er en lang procedure.
prøver lige at kigge på de to links.

Men vender tilbage så snart jeg har kigget på de to links.
Avatar billede falastinii Nybegynder
21. februar 2009 - 14:51 #3
det er nemlig den side jeg ikke bad om. for har selv kigget på den.
Havde nemlig en ældre hp computer, den var heller ikke lavet til xp. men der var nogle folk der hjalp mig med at finde driverne til xp.
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2009 - 15:10 #4
http://blogs.chron.com/techblog/archives/2007/05/hp_driver_dance_from_vista_to_xp_youre_on_you.html

man skal altid først undersøge om der findes drivere til xp inden man går i gang - der er sikkert nogen der ved det herinde.
Avatar billede falastinii Nybegynder
21. februar 2009 - 15:27 #5
Ved godt, har heller ikke foretaget mig noget endnu, skal først være 100% på at der driver til det hele næsten.

Håber bare at nogen ved hvor de ligger :-)
Er så PI**E træt af windows vista og dens ustabiletet.
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2009 - 15:35 #6
hvad er  det i vista du er utilfreds med - gider du ikke uddybe det mens vi venter på en der er skrap til hp xp drivere.

hvis det er explorer der hænger hele tiden kan du hente den der kommer den endelige explorer vesion 8 nærmest og prøve den - den kører jeg med og den virker fint
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2009 - 15:42 #7
den ligger her.

man skal eller være lidt forsigtig med beta versioner men min stoppede hele tiden og der var kun en vej ud af det og det var ctrl+alt+delite

den virker faktisk godt og hos mig laver den ikke noget endnu andet end det den skal vise sider på nettet.

men om du vil gøre det er dit eget ansvar

men her er den og hvis du gør det husk at vælge dit sprog ude til vesntre hvis den skulle stå forkert

http://www.microsoft.com/windows/internet-explorer/beta/worldwide-sites.aspx

m.v.h
Avatar billede falastinii Nybegynder
21. februar 2009 - 15:42 #8
Jeg synes bare at den køre lidt ustabilt med at den laver "Programet svare ikke" tit. Også er den lidt for langsom i forhold til hvad der er i den.

Er explore 8 den endelig version udkommet?
Avatar billede falastinii Nybegynder
21. februar 2009 - 15:49 #9
Har nemlig prøvet beta versionen før, og blev ikke så glad for den, tror jeg var en af de uheldige.
Venter bare til den endelige version er færdig. ikke så meget at gøre.
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2009 - 16:13 #10
det gør min altså ikke mere i den jeg henviste til.
den færdige version på dansk kommer om få måneder.

man kan også tune vista og åbne porte på den så den kører optimalt men selvfølgelig kan det gå galt og sådan er det bare.

http://www.speedguide.net/downloads.php

denne side er måske for de lidt mere drevne men den virker

du kan også slå alt det fancy fra aero og så videre.

sidst på året kommer win 7 der skulle køre med noget mindre hardware krav

http://www.windows7guide.dk/index.php/nyheder/36-nyheder/84-windows-7-langt-mere-kompatibel-end-vista

m.v.h