Avatar billede spottie Nybegynder
20. februar 2009 - 22:50 Der er 3 kommentarer

Hjælp til VBA excel makro?

Hej Derude

Jeg har et Excel ark, hvor jeg i et faneblad, har nogle data i 9 kolonner, i et andet faneblad kan jeg have data i 8 kolonner, men her skal man tage data fra det første faneblads 9 kolonne og indsætte i det andet faneblads 9 kolonne, hvis altså det samme ID eksistere i de to faneblade ellers skal der stå en tekst, så fremt ID i andet faneblad ikke findes i første faneblad. ID er unikt og står i kolonne 1 i begge faneblade, derudover er det helt vilkårligt hvordan ID står i de to faneblade.

Er der nogen der kan hjælpe med lidt kode hjælp til min makro?

MVH
spottie
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2009 - 23:16 #1
Du har allered oprettet dette spørgsmål 3 gange.
Det giver mere arbejde til os andre, så vil du ikke være sød kun at oprette spørgsmål en gang?
Avatar billede kabbak Professor
20. februar 2009 - 23:46 #2
=LOPSLAG(A1;Ark2!$A$1:$I$1000;9;FALSK)
sæt den i kolonne 9 i Ark1.
ret først 1000 til det antal rækker der skal bruges i Ark2
og træk den nedad
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2010 - 19:55 #3
Kan her lukkes?