Avatar billede mandenmedplanen Nybegynder
20. februar 2009 - 21:50 Der er 2 kommentarer

skift af cssclass med en switch?

Er det muligt at skifte cssclass på en menu alt efter hvilken side man er på?

jeg vil gerne have mine menupunkter til at være anderledes alt efter hvilken side jeg befinder mig på...

Jeg vil mene at man burde kunne trække sin querystring ned og switche over den, men ved ikke rigtig hvordan jeg skal gøre det?

Eller er der andre løsninger på det med css?
Avatar billede olebole Juniormester
21. februar 2009 - 15:27 #1
<ole>

Runtime skift af CSS-klasser er noget, man så vidt det er muligt undgår, så det er normalt noget, man løser på serveren

/mvh
</bole>
Avatar billede OskarRough Nybegynder
21. februar 2009 - 19:36 #2
Hvis du vil ændre dine menupunkter, alt efter hvilken side du er på, er det nemmeste vel at have din menu således:

<ul class="menu" id="p{side-id fra php/smarty/whatever}"> ...

Så kan du ændre den fint med #pxx li osv. Men ved ikke, om det er det, du søgte?