Avatar billede nicolai16 Nybegynder
03. juli 2001 - 21:20 Der er 11 kommentarer

Cross cable + to netværkskort

Hej! Vi er to drenge, der har problemer med vores netværk. Vi har købt en Sandberg Net-to-a-box 100, men det virker ikke. Vi kan ikke finde hinanden. Hvad skal vi gøre? Jeg er næsten sikker på, at kablet er sat ordentlig i, og Windows ME kan sagtens finde netværkskortene.. Hjælp os venligst!
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2001 - 21:21 #1
Avatar billede prodic Mester
03. juli 2001 - 21:22 #2
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2001 - 21:22 #3
Avatar billede jg Nybegynder
04. juli 2001 - 09:06 #4
Jeg kender ikke det samlede produkt, men er der en ordentlig vejledning i hvilke protokoller der skal installeres?
Til spil er det oftest IPX eller TC/IP. Hvis det kun er sidstnævnte der er installeret, skal I huske at opsætte pcérne med samme netmaske (255.255 osv)samt arbejdsgruppe.
Avatar billede wizax Nybegynder
06. juli 2001 - 10:18 #5
Her er en lille vejledning:

1) Check kablerne (igen).

2) Check at IPX og TCP/IP er installeret på begge computere.

3) Under TCP/IP, check at i har de samme ip-adresser pånær det sidste tal (eks: 10.10.0.1 og 10.10.0.2) Check også at i har subnetmask til 255.255.255.0

4) Under IPX, Check at I har ramme-typer til auto, og aktiver netbios på begge maskiner.

5) Check at I hedder noget forskelligt, men er i samme netværks/arbejds-gruppe.

6) Check at I har samme klient-opsætning og logon-type. (windows-logon er ok.)

7) Check at I kan dele filer og foldere (Under fil og printer-deling.)

8) Del en folder eller drev.

Så skulle I kunne se hinanden, evt lave en \"Søg efter Computer\" og find hinanden der. Hvis dette ikke virker er der formodentligt noget glat med jeres kabel.

Avatar billede wizax Nybegynder
06. juli 2001 - 10:19 #6
Jeg glemte lige: I er sikre på at det er et KRYDSET kabel?
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2001 - 03:30 #7
husk nu og lukke!
Avatar billede prodic Mester
03. november 2001 - 14:44 #8
Skal vi snart lukke?
Avatar billede pwn Forsker
20. december 2001 - 12:27 #9
ja, det er et x-kabel.
? hvad mener du Space; husk nu at lukke?

Avatar billede tgm Nybegynder
20. december 2001 - 12:30 #10
? har været åben siden 03/07 2001 21:20:13 det er en del måneder siden
Avatar billede pwn Forsker
20. december 2001 - 12:33 #11
ups - troede det var mit eget spm :-)
pwn
- ja, den trænger til at blive lukket.