Avatar billede Bailey007 Nybegynder
19. februar 2009 - 16:22 Der er 2 kommentarer

Valg af Linse til Canon 450D

Hej...

Jeg kigger lidt på en linse til mit vores nye kamera. Vi vil gerne have lidt mere zoom end det som den linse der fulgte med kan klare.

Jeg har derfor kig på disse 2 linser. Og der er væsentlig prisforskel. Er der noget der taler for at vælge Canon linsen udover de 50 mm. mere man får?

Canon EF-S55-250mm f/4-5.6 IS

Sigma DC 4-5, 6/55-200 C/AF

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh
Peter.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
19. februar 2009 - 17:49 #1
Det er en god ide med ekstra zoom, de medfølgende 18-55 mm er mest til indenfor.

Jeg ville gå efter Canon-objektivet. det lille "IS" som står efter modellen betyder at objektivet er stabiliseret. Det kompenserer for rystelser når du tager billeder .

Ellers ser du ens ud og er lige hurtige, dvs. de har stort set samme blænde (4-5.6) og dermed lukker samme lys ind.

Men gå efter  IS - det er sjovere i længden.
Avatar billede johann1980 Nybegynder
20. februar 2009 - 11:25 #2
Hej Peter

Jeg er enig i at IS er vejen frem, den er dog noget dyrere.

Det jeg gjorde er at jeg begyndte med at bruge den ovenstående Sigma som jeg har været meget glad for. Nu har jeg haft den i 1½ år og har købt mig en 18-200 IS Canon lense som jeg også er rigtig glad for.

Det handler om hvor mange penge man har i lommen, hvis det ikke er et issue så gå efter IS, men ellers giver Sigmaen virkelig god value for money, især når man er nybegynder.

Jeg bruger ikke min Sigma længere så hvis du vælger at købe dig en Sigma så kan du købe min, den er i lige så god stand som ny, det tror jeg er ret generelt med køb af objektiver.