Avatar billede schindler Nybegynder
18. februar 2009 - 09:49 Der er 11 kommentarer

Navneskilte vha. brevfletning i Word

Hej,

Jeg har et Word-dokument, hvori der er 8 felter, som hver repræsenterer et navneskilte. Jeg har et Excel-ark med navne, som skal stå på disse - og jeg vil gerne indføre disse automatisk, f.eks. vha. brevfletning. Hvis jeg benytter brevfletning for breve sætter den et navn på hver side, dvs. udfylder ét felt på hver side, og så er de syv resterende tomme.

Hvordan kan jeg få den til at flette otte navne på hver side?

På forhånd tak for hjælpen.

Schindler
18. februar 2009 - 09:55 #1
Brevfletningen skal være af typen Etiketter (labels), så vil du få 8 navne på hver side.

Som du beskriver det har du valgt typen Breve.
Avatar billede schindler Nybegynder
18. februar 2009 - 10:47 #2
Okay, det gør jeg nu. Resultatet er dog, at den på første side sætter mine data korrekt ind, på den næste fjerner den det første navn fra første side og rykker de efterfølgende en plads fremad, dvs. det er den samme side som den første, men med et navn udskiftet. Det er ikke hensigtsmæssigt.

Hvad gør jeg min galt?
Avatar billede schindler Nybegynder
18. februar 2009 - 10:49 #3
...og hvis jeg vil bruge et "Eksisterende dokument", hvilket jeg gerne vil, har jeg ikke muligheden for at duplikere de enkelte etiketter, når jeg skal det (hvilket jeg kan, når jeg bruger de foruddefinerede etiketter).
18. februar 2009 - 10:54 #4
Hvis du ikke har helt styr på flettekoderne i Word, vil jeg anbefale at du opretter et nyt dokument.
At genbruge eksisterende dokument og ændre flettetype, er at udfordre skæbnen.
Avatar billede schindler Nybegynder
18. februar 2009 - 10:58 #5
Okay.

Men problemet er fortsat, at den altså kun ændrer ét navn pr. side, når jeg gør det med en af de foruddefinerede skabeloner. Og dette vil jeg gerne slippe for?
18. februar 2009 - 12:19 #6
Jeg kender ikke de foruddefinerede skabeloner, du nævner.

Start helt forfra med et tomt dokument, vælg brevfletning til etiketter, og det vil fungere.
18. februar 2009 - 12:19 #7
Hvilken version af Word anvender du?
Avatar billede schindler Nybegynder
18. februar 2009 - 19:24 #8
Benytter Word 2003.
18. februar 2009 - 20:21 #9
Har du prøvet, som jeg tidligere skrev, at oprette et nyt dokument fra bunden - uden at benytte en tilfældig skabelon?
20. februar 2009 - 08:38 #10
Er du kommet videre???
Avatar billede schindler Nybegynder
17. marts 2009 - 11:57 #11
Jeg beklager den sene tilbagemelding, men ja, jeg fandt ud af det, idet en på min arbejdsplads kunne vise mig, hvordan det skulle gøres. Jeg erfarede, at jeg misforstod, hvad den viste, når jeg valgte at se etikketterne, idet denne visning ikke svarede til, hvad der ville blive printet. Derudover erfarede jeg, at man kan gå til
Vis --> Værktøjslinjer --> Brevfletning
og finde nogle af de kommandoer, jeg manglede, bl.a. "Næste post".